News:

No significant change

Main Menu

Fyfan vad ÃœBER! :D

Started by Rivvern_, June 30, 2005, 11:51:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Ojdå... slight little mishap där... :-/

Såg ut som vinden friskade i, men även som att något gick snett med "styrningen". Vill någon expert uttala sig?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Nauwa

Jag vet vad som hände.
Piloten tyckte sig se att modellen svängde och försökte räta upp den, problemet var att modellen svängde åt andra hållet, så istället för att gå ur svängen som var tänkt så svängde den kraftigare,. En B52:a är inge vidare bra på avance så följden blev snabbt ett okontrollerbart läge. När man flyger snabba jet modeller så uppstår detta problem ganska ofta (händer i stort set varje flygning med min gamla 35:a). Men har man mycket rutin och en bra modell så kan man oftast fixa till det utan att publiken märker något, Pulsen stiger dock oroväckande på piloten en stund  :D

Nauwa

Horizon

Jag kan tänka mig att det kan vara svårt att se skillnad på långt håll när planet bara är en siluett. Då gäller det att man har sakerna i ryggraden istället. Synd på en sån fin modell hur som helst. Läckrast var att den startade med en "nose-down" attitude. Det är i såna lägen man förstår det där med aerodynamik och vingens form lite bättre. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

AndersO

Den här är rätt ok också:

http://www.psk560.com/mac05.wmv

Tydligen måste man trycka F5/reload en gång vid 404 felet för att ladda filmen.
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â