News:

No significant change

Main Menu

NOSIG ARBFÖR

Started by Rivvern_, March 16, 2005, 11:27:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Härliga svar.. Jag svarar senare när chefen åkt hem.. :D

Rivvern_

Mupp. Jag håller med dig helt och hållet. Vill man ha skit så finns det i massor. Men vill man ha ett fast jobb som man trivs med så är det väldigt svårt. jag har verkligen svårt att sätta mig på ett dåligt ställe. Då känns det som jag lika gärna kan sitta hemma. Men hyran måste ju betalas. Men allt kan leda till något bra. man måste visa framfötterna och hålla sig frame. Men sen är det så i transportbranchen att de stora slukar de mindre och de stora är oftast av sämre kvalite. Det är de stora som har jobben, de tråkiga jobben där man inte syns eller hörs.

granQ. Jag har varit i din situation med. Efter lumpen gick jag arbetslös i ett par månader utan någon som helst inkomst. Det va hårt. Skit är det rent ut sagt! Att det ska behöva vara så. jag gick till arbetsförmedlingen men dom varken uppmuntrade mig eller hittade något jobb till mig så jag tog bort mig som sökande. Som tur var så fick jag ett jobb senare. På egen hand. Vilket oftast är bäst enligt min mening.

Griffin. Jag önskar jag kunde ha föräldrar som ställde upp. Men så har jag inte det. Rika är de inte och behöver jag pengar till nåt så läggs det till i min skuld till farsan som jag aldrig tänker betala! Det är så jävla dåligt. 20 000:- i skuld. Mobiltelefon. Försäkringar på moped och bil. Det kan dem gott stå för! Så nej.. Föräldrarna tänker jag inte vända mig till.

Önska mig lycka till på Arbetsförmedlingen imorn! ;)

Obizzz

När man läser detta känns det bra att iaf ha ett jobb även om man inte har kul jämt...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Oden

/smyger in ett medhåll till Obizz men skyndar ut då jobb inte saknas

griffin

Ja, det kan låta lite klyschigt men så är det tyvärr. Det finns inget värre än arbetslöshet och det är bevisat dåligt att gå arbetslös. Ironiskt nog är det just då man har som sämst möjligheter att få hjälp av samhället om man t.ex. blir sjukskriven.

Jag önskar dig all lycka på AF i morgon, skall dit jag med i morrn. Vad det gäller föräldrar så (med risk för att låta bortskämd) är det inte kul att behöva den hjälpen. Det är väldigt jobbigt att ha ett sånt beroende och sätter ens relation till sina föräldrar på prov på ett sätt är så onödigt. Emedan jag är glad att inte behöva ta till drastiska åtgärder för att klara levernet så är det oerhört tungt att vara så utsatt. Ibland är det inte bara av godo att låna av någon man känner (väl). Men jag är tacksam, absolut. Säger bara att det inte är enbart positivt.
snappahead

Rivvern_

Tack ska du ha! Hoppas det löser sig... Gör det det så kommer jag spela dator nästa vecka.. Annars.. Så får jag köra skitjobben.