News:

No significant change

Main Menu

Drivisar till CH Pedal Pro?

Started by ThunderBoy, March 27, 2004, 23:29:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ThunderBoy

Hmm.
Trubbel i paradiset...

Efter att ha pluggat in pedalerna så hittar XP en HID-enhet. Fine. Startar upp Il2FB för att testa och det funkar icke som jag tänkt mig. pedal-sliden verkar inte göra någonting, men toe-breaks verkar trigga höjdrodren (ailerons? sorry, jag är en n00b).

Installerar därefter CH Control Manager och försöker fatta vad ajg förväntas göra utan att lyckas...

Målet är alltså att köra min Saitek X45 tillsammans med dessa pedaler. Är det någon annan som gör det som har möjlighet att ge mig en spark i rätt riktning?
.thunderboy
-facilis descensus averni-

Mikke_EAF331

Har du definierat i IL vilken axel som ska göra vad? Samma ställe som du ställer in vilken knapp som gör vad, fast längst ner.
Mikke_EAF331, C.O. EAF

ThunderBoy

Nja, jag har inte ställt in den på något särskilt sätt, men den är ju mappad till Z-axeln, och det är ju den som roderpedalerna använder.
Jag har även konstaterat att pedalerna fungerar som de skall, kalibreringen fungerar utmärkt.

Något som slog mig är att jag kanske måste "slå av" Z-axeln mappningen till roderknapparna i X45:an (gick det där att förstå?), att problematiken har att göra med någon typ av mappningskrock...
.thunderboy

RAY

Har du fått det o fungera ?
Jag e lite sugen på o skaffa pedaler till min x45, kan tänka mig att eech blir ganska skoj med lite fotarbete :)

ThunderBoy

Tjipp.
Nej, det har jag faktiskt inte. Men på CH Hangar så fick jag reda på att jag behöver drivrutiner som nu är på väg från USA.

Med andra ord borde det inte vara något problem om man köper pedaler och får med all programvara (vilket inte jag fick). Jag vet ju att det finns folk som kör pedaler tillsammans med X45:an. Det skall inte vara några problem så länge det handlar om USB-kontaker.

Inget klockrent svar med andra ord. Vad tittar du på för pedaler?
.thunderboy

RAY

Har inte kollat nånting ännu men jag hadde thrustmaster gameport set för några år sen o lira longbow1 och 2, så super kul var det :)

Gillar man helikopters så ska man nog ha pedaler för bästa feeling tror jag