News:

No significant change

Main Menu

Vilket grafikkort ska man köpa?

Started by Mupp, January 05, 2003, 20:17:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

SledgeHammer>Precis vad jag gjort...Sapphire Radeon 9500 NON PRO...128 megz...till ett 9700 med REJÄL överklockning..med standard heatsink och fläkt...

För 2000 kr får man ett 9700 NON PRO(Kostar vanligen 3000 kr) som jag sen överklockat något sjukt mkt till nästan 9700 PRO hastighet på minnet (295 mhz)...samt fått Core klockan från 275 mhz till hela otroliga 355 mhz!!!! :)

Minnet på mitt Sapphirekort är 3.3ns Infinieon...

Det känns gott. Snart släpps även en patch som gör att man inte behöver löda sitt kort och därför kan man ha kvar garantin.

http://www.guru3d.com/forum/showthread.php?s=8a650ab5119b1f509a0f3d02989975c3&threadid=44908

Kan ju säga att Sapphire korten 9500 Non pro 128 tog slut på typ 2 dar från www.komplett.se när ryktena började sprida sig. Vissa har dock haft problem med lödningen så köper man ett kort bör man vänta tills Software hacken släpps (nya Rivaturner).

Ganska härligt att lira spel med 4X FSAA och 16 taps aniphistorficskdfj filtrering...kan starkt rekommendera...sen med de nya drivrutinerna (Catalyst 3.0)så funkar det mesta mkt bra! Är rätt sugen att slänga in mer spel nu typ OFP-R ;)..egentligen köpte jag kortet för att få bra TV ut..men se så tur jag hade ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

KeyCat: Spana in den här tråden för några screenshots. Dock utan FSAA än så länge, men i 1600x1200 och med anisotropisk filtrering.

Jim: Jag har följt hackandet med intresse. Blir antagligen ett 9500 till min flickvän innan de slutar att använda 9700 PCB. 344/310.5 kan jag köra mitt kort i stabilt. Det går stabilt i ett snäpp högre fart men marginal är bra. Först ville minnena bara upp i 303MHz men med lite pill så blev det 317...
Mvh  - Stefan -


Mr Jim

anisotropisk filtrering är trevligt :)
En annan sak man även kan göra är att köpa Radeon 9500 NON PRO 64 meg RAM och få ett Radeon 9500 Pro 64 meg RAM..rätt bra prestanda för ett kort en bit under 2000 kr.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

KeyCat

Länkarna till de bilderna funkar inte för mig SH. Ser att Jotte har samma problem????

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Mr Jim

QuoteOriginally posted by SledgeHammer


            KeyCat: Spana in den här tråden för några screenshots. Dock utan FSAA än så länge, men i 1600x1200 och med anisotropisk filtrering.

Jim: Jag har följt hackandet med intresse. Blir antagligen ett 9500 till min flickvän innan de slutar att använda 9700 PCB. 344/310.5 kan jag köra mitt kort i stabilt. Det går stabilt i ett snäpp högre fart men marginal är bra. Först ville minnena bara upp i 303MHz men med lite pill så blev det 317...

Jag orkade inte vänta på software hacket utan slet ut mitt kort och tog av flänsen, istället för att ta bort resistorn mellan 2-3 så lät jag den sitta kvar så tog jag lite silverfärg mellan 1-2...sen flasha jag och se det fungerar. Dock blir mitt Sapphire 9500 NON PRO 128 meg från komplett.se betydligt mer känsligt för överklockning när jag kör det som ett 9700.

När det var ett 9500 NON PRO kunde jag få det till 350 core och 295 mem ungefär.

Nu när jag kör 8 pipelines med 9700 bios(Hercules 9700 Non Pro) så ligger jag på runt 325 core och 285 mem. Ganske trevligt endå ;)

Inga artifakter som andra sett, dock denna känslighet för överklockning som dock nog beror på att kortet drar mer ström med 8 pipelines och blir varmare därav
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Och antagligen är det testat och ratat för att köras i 9700 fart med 8 pipelines men funkar bra rent praktiskt.

Trevligt att det funkar bra!
Mvh  - Stefan -


Mr Jim

Jo synd bara att för typ 70% funkar det inte. Dock tror jag många gör fel på nåt sätt eller annat. Det är bara att titta på alla frågor som folk ställer, ibland helt idiotiska. Iofs skulle jag också fråga så om jag inte visste. Ja ja ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com