News:

No significant change

Main Menu

Vilket grafikkort ska man köpa?

Started by Mupp, January 05, 2003, 20:17:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Streaker

Tjena!!

JAg har en Athlon T-Bird 1,4GHz och ett POV GF4Ti4200XP.
Fungerar hur bra som helst!!!!
Sedan Maverix så är det ju inga problem att klocka lite grand(från 250/550 till 350/720 hehe)..... Man tjänar ju några fps trots allt :D :D

Skämt o sido... Det är ett väldigt bra kort som räcker länge (om man klockar det)....
Och det är inte speciellt dyrt heller...  
/ --Maui--

Mupp

Men visst är det gott med nudlar ändå?

Jodå, det har slantats för ett Ti4200, en XP2100 och 256mb ram. Det är inte billigt att vara prylbög vill jag säga. Får väl återkomma med besked om det var värt det eller inte...

KeyCat

Är snart också läge för mig att kolla på ett nytt grafikkort och det lutar åt ett Ti4200. Min beslutsångest är om man skall satsa på den med lite slöare 128MB minne eller den med snabbare 64MB minne?

Någon som känner till vad den verkliga skillnaden blir i de simulatorer jag är intresserad av (OFP, F4 och förhoppningvis LOMAC)?

Edit: Kanske lättare att svara om jag ställer frågan såhär...

Vad är viktigast i simulatorer, mängden videominne eller hastigheten???

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Swebeast

QuoteOriginally posted by KeyCat

Är snart också läge för mig att kolla på ett nytt grafikkort och det lutar åt ett Ti4200. Min beslutsångest är om man skall satsa på den med lite slöare 128MB minne eller den med snabbare 64MB minne?

/Christer (a.k.a KeyCat)

Har själv ovanstående (GF4 Ti4200 128 Mb) och kan bara konstatera (om du är ute efter bättre frames enbart i Falcon) ....spara pengarna till något annat....

Se disk. på nedanstående länk

http://straight-pipes.org/nosig/read.php?TID=1178

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Streaker

Om du köper ett Ti4200XP så får du 128Mb ddr minne @ 3,3 ns vilket 64Mb också har så det gör det samma :D :D
/ --Maui--

SledgeHammer

Det verkar som om det är ett RADEON 9500 128MB (ej Pro) som är hett att ha. De är hittills byggda på samma PCB som 9700 och genom att flytta på en resistor byter de ID till just 9700.

Där ser man.

9500 64MB går att göra om till 9500 Pro men är fast med sin 128bits buss och 9500 Pro har sitt eget PCB så de är också fast med 128bits buss.
Mvh  - Stefan -

KeyCat

För min del handlar inte så mycket om F4 för det funkar utmärkt med mitt GF2 32 MB GTS. Huvudanledningen till nytt grafikkort är OFP och LOMAC (om det blir vad jag hoppas på). Eftersom LOMAC ännu inte är släppt har jag tid på mig att bestämma mig :)

Tackar för feedbacken, visste inte det fanns en "XP" model av Ti4200 men skall kolla upp det och även vad ATI har att erbjuda innan beslut tas.

/Christer (a.k.a KeyCat)

KeyCat

Eftersom jag haft GeForce i två generationer och på så sätt "kan dem" så nämnde jag ovan att det lutar åt ett Ti4200 men det skulle vara skoj med några screenshots från tex F4 eller OFP tagna med de där ATI korten för att jämföra, hint till SH ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)