News:

No significant change

Main Menu

Synpunkter till SFP

Started by granQ, November 22, 2002, 12:34:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Now we're talking!  =)

Tack för fina länkar Jotte. Intressant läsning. Kan någon berätta lite mer om det där "spelet" som den andra länken handlade om?

Oj, sorry. Nu kapade jag också granQ's tråd... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Shgr 56:
 580g varav 190g pressad trotyl. Förfragmenterad pressad plåt i plåtskal.

Shgr 90:
 240g varav 95g pentyl. 5500st 2,5mm stålkulor inbakade i pentylen. Plastskal.

Shgr 2000:
 240g varav 90g hexotol. Stålspriral innanför plastskalet samt 230st 2,5mm stålkulor.

40mm HE granat:
 192g (komplett patron 264g) varav 26g hexogen/pentyl. 1000st 2,15mm stålkulor.
 Autodestruktion efter ca 15 sek.

Om 40mm pansarspränggranat vet jag att den ska slå igenom 50-70mm pansar men inget om laddning mm. Har för mig att den fortfarande är under utprovning. Låter som en vettig sak att ha med sig.

Det borde räcka för att komma fram till varför saker och ting låter lite olika. Själv så vill jag inte vara oskyddad i närheten av vilken som av ovanstående... Men det var kul att rensa värn och använda sig av dem vid landstigningar.
Mvh  - Stefan -

Jotte

QuoteOriginally posted by Lupson
Den där nedre länken ledd till någon form av OOB-sida för Sverige, fast den verkar vara till för något roll- eller krigsspel, Twilight 2000. Vet du vad detta är? Jag minns ett datorspel från tidigt 90-tal som hette Twilight 2000 men detta är något annat va? Vill inte kapa granQ:s tråd men ett svar gör inget va? :)

Japp, sidan är för rollspelet Twilight 2000. Kommer inte ihåg om datorspelet var baserat på det eller bara hade samma namn.
Vapnet som sådan är faktiskt även om jag har för mig att det gick under namnet Pansarskott m/95 eller något liknande under försöken.

KeyCat

Håller med om att BIS verkligen missat på granaternas storlek och fattar inte vad de tänkt på? Har påpekat det i varje e-mail till dem sedan version 1.00 men det verkar ha låg prioritet.

Testade M79 (som också är 40 mm) i någon NAM-mod och de hade gjort ett speciellt "granatbälte" som hade 10-12 granater vilket är betydligt mer realistiskt än 3!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<