News:

No significant change

Main Menu

Ruskig bild 2

Started by Mr Jim, June 09, 2002, 12:36:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

griffin

Väntar med spänning på svar :)

Nävars, jag tycker nog att det är bra att de väljer att begränsa sig. Det är bland det svåraste som finns, tag det från en "i branchen"... Halvfärdiga spel ger arga och irriterade spelare, spel utan dynamik och fyllkomlighet säljer sämre - men är nog ett klart bättre alternativ. Bättre sälja/släppa en addon som fixar till ny funktionalitet än som fixar buggar i så fall!

LOMAC verkar mycket spännande och de bygger den som sagt på en hyfsat stabil men definitivt beprövad plattform. Det bådar gott. Och ja, det sparar enormt med tid. Att bygga en bra 3D motor med tillhörande verktyg och få den stabil med nätverkskod och allt tar fett med tid. Att optimera en redan färdig en är en helt annan femma. Så räkna inte ut dem pga kort utvecklingstid! Det är så vi kan få simmar i över huvudtaget, det är nog svårt att överleva på att prångla ut en sim byggd från scratch numera, IL-2 imponerar stort på mig på den fronten!

Griffin
snappahead

griffin

Vad jag däremot skulle bli besviken på är om det tror att en grafiskt upphottad Flanker 2.5 räcker. Då underskattar de sin publik. De måste slänga in en rad nya intressanta saker för att behålla sin trovärdighet. Av allt att döma så är de medvetna om detta, men jag kan ha fel.

Skall fan gå och köpa Flanker 2.0. Såg den i butiken för 160:- och jag gillar ideen att stödja bra produkter!

Griffin
snappahead

Horizon

Bra inställning Griffin! Spel och program (utom Photoshop förstås... ;) ) skall köpas, inte kopieras. Vet inte hur många gånger jag försökt få små snorungar med för snabba brännare att fatta att programmerarna faktiskt också är människor, som behöver sina löner för att ge ungarna mat för dagen... :-OO
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

QuoteOriginally posted by Horizon

Bra inställning Griffin! Spel och program (utom Photoshop förstås... ;) ) skall köpas, inte kopieras. Vet inte hur många gånger jag försökt få små snorungar med för snabba brännare att fatta att programmerarna faktiskt också är människor, som behöver sina löner för att ge ungarna mat för dagen... :-OO

De e klart, i synnerhet som min lön kommer från folk som tänker så :)

Fast jag gillar inte tanken på att inte kunna prova spel som jag köper, så det händer väl titt som tätt att man faller till föga. Men är det bra spel så brukar jag försöka köpa dem ändå, oavsett hur långt man kommit. Fallout 1&2 köpte jag i en fin dubbelCD trots att jag klarat 1:an och gjort mer en halva 2:an. Man vill ju se en trea! :)

Problemet kommer när det är små spel av små utvecklare, typ som add-ons till FS2002. Då är tillgången så starkt begränsad så man kan varken köpa, än mindre hitta en kopia att testa. Här är testningen faktiskt ännu viktigare eftersom (no offence) små "hemmaföretag" som gör add-ons inte har samma ekenomiska resurser (oftast) att göra en högkvalitetsprodukt, inte alltid. Det kan vara bra, med hjärtat och hjärnan på rätt ställe, men inte riktigt hålla hela vägen (enligt min erfarenhet). Att då köpa till fullpris är självklart om man ändå gillar det, men inte om man inte vet vad det är.... hmmm...

Egentligen är shareware iden ganska bra. Synd att den inte funkar i praktiken. Andra varianter är ju att prångla spelet med singleplay gratis (i det närmaste) och ta betalt för onlinespel. Jaja, nu blev det verkligen off topic...

Jag väntar fortfarande ivrigt på Lomac! Som jag tänker köpa direkt - de har visat att de kan med Flanker.. :D

Griffin
snappahead

Mr Jim

TrakDah>Ett mkt bra inlägg anser jag! Lite sent men endå :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com