News:

No significant change

Main Menu

Reboot problem

Started by Mas, April 28, 2002, 10:03:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

Har du uppgraderat Symantec programmen fullt ut? Annars ta och testa det. Funkar det fortfarande inte så stäng av antivirusprogrammet (antar att du kör ett Symantec (Norton)sådant) och testa, funkar det fortfarande inte så avinstallera allt Symantec (Norton) och testa.
Mvh  - Stefan -


Petter_Gul

Såg ett liknande post på en engelsk IL2 sida och på IL2sturmovik.com

Där händer exakt samma sak som du beskriver, datorn bootar om.

Om detta problem uppstår när ditt eller AI plan går in för landning på ett offlineuppdrag kan du vara lugn. Då är det inte fel på din dator på något sätt alls. Det är IL2 som buggar, ska försöka hitta det postet o länka, men det ska tydligen fixas till nästa patch.

Hoppas att det hjälper.

/Petter_Gul
-Fighter Pilots make movies, bomber pilots make history.

TrakDah

#10
QuoteOriginally posted by Mas
            Jag har stött på ett litet irriterande problem de senaste dagarna, I slutet av ett Team mission när jag skulle landa så rebootade datorn om utan förvarning. :-(

Windows XP home edition

Detta är anledningen... Tror jag :)

Sök på internet efter CDT eller blåskärmsdump och den felkod du får. Det borde finnas träffar...

/TD

Mas

Salute!

Jag får väl uppdatera lite om mina problem med reboot problemen.


Jag löste problemet med PW till bios och nu använder jag det intergrerade ljudkortet till mitt headset, och mitt nya ljudkort till surroundsystemet.

Vidare så överklockade jag ( med hjälp av Weas ) processorn från 866 till 899 Mhz.

Jag har installerat ny nätdel också och den gamla var på 235 W och den nya 300 W.

Två nya chassifläktar och en cpu cooler är också installerade.
Jag har en temp nu på moderkortet omkring 24 grader hela tiden. Så det blir att sitta med tjocka sockar så att jag inte fryser om fötterna :D

Datorn har inte rebootat eller krånglat en enda gång efter dessa uppdateringar och nya installationer.

Med andra ord så är jag nöjd och belåten som ni förstår och jag passar på att tacka för er hjäp i denna tråden.

Mas EAF331