News:

No significant change

Main Menu

Bojkotta OS-invigningen?

Started by Horizon, March 27, 2008, 10:46:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Problemet med sådana här eventuella boykotter är att det alltid drabbar enstaka idrottare extremt hårt, inom många idrotter sträcker sig karriären bara över ett OS. Vid en boykott missar dessa aktiva alltså för evigt möjligheten att delta i ett OS. IOK visste vad Kina var för land när de valdes som arrangör.... Jag tycker att man kan fundera på påtryckningar i form av unvikande av invignangar mm. men att helt avstå drabbar oskyldiga alltför hårt och leder bara till kompensationsboykotter som de förra så tydligt visade...
Control
87th Stray Dogs VFW


Magnus

Intressant!

Låt oss hålla debatten vid liv. Här kommer lite ved till elden. Det är ju IOK så väljer ut vem som skall få arrangera OS. IOK består ju av alla länder och det blir ju så att säga en demokratisk process per definition att välja ut vem som som blir värdland. Om detta nu skett, protesterar vi egentligen inte emot IOK nu eftersom de har enligt oss valt en dikatur att arrangera eller utnyttjar vi faktumet att det är OS i Kina som en språngbräda för att protestera mot Kina är dumma mot provinsen Tibet?

Horizon

IOK verkar vara en samling nötter som håller varandra om ryggen. Pajasarna i kommunistpartiet i Kina verkar vara en samling nötter. Så, visst är det både IOK och Kina jag protesterar mot. Hmm, ska nog börja kika på "made in..."-lapparna på det jag köper och skippa det som kommer från Kina. Blir väl till att skippa allt som är gjort av plast antar jag.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Du får förbannat svårt att hitta någon elektronik som inte innehåller delar "made in China"  :o
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Quote from: ctrl on March 31, 2008, 20:13:46
Du får förbannat svårt att hitta någon elektronik som inte innehåller delar "made in China"  :o

Problemet är löst sedan länge. Jag har inga pengar att köpa något elektronik för. Enkelt. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names