En klagares historia alternativt GGG kanske?

Started by Rivvern_, June 14, 2007, 17:25:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Detta påminner mig om när jag försökte få hjälp med ett defekt grafikkort jag köpte på datorhandel. Tid från att det gick sönder till att det satt ett nytt i min dator var nånstans mellan ett kvartal och ett halvår och det krävdes åtskilliga mail och telefonsamtal.

Problemet var just att de var samarbetsvilliga i telefon och mail (när svaren väl kom) men det hände aldrig nåt i praktiken. Det kändes aldrig som läge att sätta hårt mot hårt eftersom   de aldrig bråkade - bara förhalade.

Jag fick tillslut ersättning för vad grafikkortet jag köpte av dem kostade den dan de betalade ut (kraftigt försenat pga dem). Vilket inte alls var vad jag betalat...

Sensmoral? Mail är smidigt men ineffektivt. Även om de är samarbetsvilliga så skall man nog ändå försöka vara ganska påflugen utan att kanske vara otrevlig i första läget. Ett halvr senare när jag besökte deras hemsida hade de gått i KK...

Nu tror jag inte komplett är på väg dit men det förklarade en hel del imitt ärende... jag kan vara glad att jag ficknågra pengar alls...

Stå på dig! Diplomati, tålamod och påflugenhet!
snappahead

Rivvern_

Lupson jag förstår ju dig. Går man dit öga mot öga så kan de ju inte strunta i dig. OCh så slipper du all frakt.

Här har vi en motsats. I början av allt detta  så kontaktade jag först Hiper. Jag ville inte vända mig till Komplett för jag visste att det skulle ta tid.

Jag frågade nämligen om jag kunde laga felet själv. Det tog jättelång tid innan jag fick svar. Då hade han svar från sina tekniker och glömt att vidarebefodra detta till mig. Han bad så hemskt mycket om ursäkt och frågade om jag ville ha ett Hiper Cable Pack av något slag. Jag har ju massor av kablar nu eftersom jag skickar bara in nätagget med de viktigaste kablarna och får alltid tillbaka ett helt nytt set. Jag sade det att behöver inget för detta.Shit happends. Tillade att endast om han insisterade så skulle jag behöva 2 80mm chassifläktar.

Tiden har gått och i fredags så låg det 2 80mm UV fläktar hemma. Tack! Hiper är några som bryr sig om sina kunder och vill att de ska fortsätta handla hos dem.