News:

No significant change

Main Menu

Saab JAS39 Viggen

Started by TrakDah, May 16, 2002, 16:16:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Oj vad du skall få raljera på nästa lan, Calix ... :p

Ser fram mot lite politiskt retoriska frågeställningar, samt en hel del kängor till den sittande regeringen.

Vadå? Jag > höger?

Låt mig säga så här. I vissa frågor håller jag inte med i allt Göran bestämmer... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

När jag lumpade så var vi upp till "Norra spärren" som var ett tungt kustartillerifort utanför Holmsund. Sista gången det fortet fick langa iväg granater. Det har/ska monteras bort och då snackar vi om 1st 5-våningshus under jord på gummikuddar och stålfjädrar (ledningscentralen) och 3st 3-våningshus (under varje pjäs).
Minst 15-20 års "drift" kostar det att plocka bort allt och gräva igen. Bättre då att låta det stå och ta dit en tekniker och titta till amdurken vart tredje år... 600 granater per pjäs varav större delen var sjömålsgranater som man bara behövde langa in i amhissen och dra iväg. Tog bara någon timme innan vi var eldberedda.
Slöseri med resurser....
Mvh  - Stefan -

Mr Jim

ft> Haha...skönt svar :)

BEQ> Skönt med ett ordentligt svar. Härligt att du bakar in lite hemlighetsmakeri också. Jo jag har undrat det. Alltså fint flygplan men VÄLDIGT få och oftast "äldre" vapensystem(Går ju så snabbt inom vapenbranschen). Gripen är ju kapabel till vad jag förstått med rätt enkla mjukvaru ändringar att i princip bära vilket vapen som helst?(Dock har det ingen laserpekare men det går väl att ordna, GPS är ju farligt eftersom jänkarna äger det)

Träffas vi på LAN ska du få diskutera/debattera hur mkt du vill. Bättre att diskutera än att klaga. Kan väl säga så här. Jag har alltid undrat varför inte svenska topp politiker inte lyssnar mera på vanligt folk(inom olika områden) och va de tycker. Dock gör man det blir man ju anklagad för att vara populist och då blir det ju fel. En diskussion i sig ;)

Det blir en paradox i sig för mig själv när jag är intresserad av både politik och välfärd(SSU)och försvaret och dess framtida utformning. Om allt går rätt till så får jag även göra min praktik på ett intressant ställe i framtiden. Får se hur de resonerar där.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com