News:

No significant change

Main Menu

Hemstudio

Started by RAY, May 26, 2006, 14:10:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Visst är väl Kim Wildes version en cover?

Midnight Express har gjort en skön version dom med av samma låt. Leta reda på den.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

RAY

Skaffat mig några program och instrument nu :)
Har inget webutrymme så länkar till strudio forums sida där jag lagt upp en liten ide jag snickrar på (har ett gäng på gång) .
Datorn är ett kanon bra verktyg om man gillar spela in musik!

http://forum.studio.se/index.php?showtopic=27678




Subroc

En datorbaserad studio är hur smidigt som helst, själv kör jag med ett Edirol USB ljudkort samt en laptop, plus lite kringgrejjer som midiklaviatur.
Eftersom jag mest gör såndäringa chackaboo musik så klarar jag det mesta i programmet Reason 2.5, men känner jag att fingrarna kliar efter lite "hårdvaruinstrument" så brukar jag mest använda en gammal version av Cakewalk 5.2? Har aldrig gillat Cubase eller snarare aldrig orkat lära om mig från min gamla hederliga cakewalk som hängt med i 6 år..
nu har dock intresset för att spela in själv svalnat pga bristande tid.

har lite gamla alster uppe på ingaklena.se
Mest  yoyoyo musik

Andreas

ProTools ska det vara... :D Billigt och gott!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO