Plasmafält (stealth) + ryska stridsflyglan = sant?

Started by Mr Jim, October 21, 2005, 09:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Verkar inte vara många här inne som såg dokumentären jag nämnde i inlägget ovan. Det sägs många intressanta saker om det militärindustriella komplexet där och hur det har tillåtits växa sig starkt, framför allt i USA. Så länge industrin och gubbarna med pengarna kommer att bestämma kan vi vanliga dödliga försöka förstå oss på vad som händer... utan att bli något klokare. :-/

När Eisenhower avgick från presidentposten höll han ett tal som varnade för det militärindustriella komplexet. Det var många år sedan och nu sitter jänkarna snällt i knät på militärindustrin, för vilken lokal politiker vill rusta ner när det innebär att tusentals i hans county kanske får gå från jobben... liksom han/hon själv när folket sedan röstar ner honom. En soppa som är svår att reda ut.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

Jag har den inspelad på dvd och ska ses vid lämpligt tillfälle.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

QuoteOriginally posted by Andreas

Jag har den inspelad på dvd och ska ses vid lämpligt tillfälle.

Rippa. Posta. :)

Andreas

Ja fixa en guide hur man gör så ska det inte vara några problem
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Hmm, förr fanns det en massa guider på dvdhelp.com, men nu verkar det mest vara länkar till betalprogram istället. Själv brukar jag använda easydivx för att rippa och koda divx-filer av DVD-filmer. Kanske den kan hjälpa dig?

Förresten, hehe... det här är vad som möter en när man går till Easydivx hemsida:

"Hi all EasyDivX fans out there!
As you may already figured out, we at EasyDivX team have been so quiet
for ages now. We don't think there are much use for our product
anymore. There are plenty of other more powerfull tools around on the internet.
We thank all our users out there who have used EasyDivX and wish you
a good luck with DVD backuping."

Ska se om jag kan hitta något annat bra. Det finns mängder av program och guider på nätet.

:)

deBug

QuoteOriginally posted by Andreas

Ja fixa en guide hur man gör så ska det inte vara några problem
sök på AutoGK.
Auto GK är designad för at rippa en DVD till Xvid med bara tre klick.
Klockren, iof behöver man först avkryptera DVD men hemsidan har länk till prog. som fixar det. De har en mycket bra instruktion hur man gör.
//Harry