Logga ut från NoSiG när LAN planeras! :D

Started by ft, August 10, 2005, 15:56:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

TD filosoferar:
Om du planerar en resa så långt bort du kan, så innebär det att du planerar en resa så nära intill där du befinner dig just nu, fast långa varvet runt.
Om du sen räknar med att i bästa fall hamna halvvägs så långt på riktigt kan du nog hamna i Australien eller Nya Zeeland trots allt

/TD

Magnus

Magnus filosoferar:
Om man är där man är så är där man är här.

/Magnus

ft

I Skåne brukar de säga att avståndet mellan Lund och Malmö är jordens omkrets minus två mil... :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Lol!

Ja du Mangepange, det går att plöja ned hur mycket flis i ett bröllop som helst. Tro mig. Och det mest intressanta är hur det förvandlar ens blivande fru till nåt så oerhört målmedvetet att man blir mörkrädd. I ett halvår/år kommer varje utandning ha nåt att göra med bröllopet... "Älskling... jag har funderat och tror att silver blir på injudningskorten" eller "titta på den här klänningen" kan det komma mitt i en film eller när man gömt sig bakom en Teknikmagasinetkatalog på muggen.

Sådär tiden innan kommer det övergå till absurda gränser och jag är övertygad om att det hela är ett test för att se om man är värdig att äkta sin älskade. Man skall vara beredd att vara god lyssnare, smakråd och uppmuntrande stöd i vilka situationer som helst. Inte bara det, man bör för husfridens skull också vara god initiativtagare och aktör med, men där finns fällor att gå i. Tag fel sorts initiativ och vattnet är plötsligt väldigt djupt :)

Exempel: "Jag har fixat inbjudningskort och skickat dem" kommer starta krafter som får en jordbävning att blekna" medans "jag har skakat loss 10 lakan till för dig att bränna på klänningen" mottages med oanade mängder positiv feedback. Ja, du kanske får lite sex till och med, trots att ni inte är gifta.

Vad du än gör kommer du antagligen få höra efteråt att du "inte var tillräckligt engagerad" och i år efteråt kommer du undra vad det var som alla pengarna egentligen gick till.

Skämt åsido, det är en fantastisk upplevelse och för min egen del var det den bästa dagen i mitt liv tvivelsutan. Att jag personligen hade det jobbigt under förberedelsetiden kanske framgår men jag tror nästan att det var värt allt slit (som min fru la ned). Själv gnällde jag nog mest... :D

Klarar man av att planera ett bröllop utan att slita ut varandra helt så är det bara nedförsbacke sedan. Tja, tills man får barn då, då blir det en skumpig åktur ett tag igen, en så där 18 år eller så. :D

Vad fan skall man hitta på åt dig då, att ta dig till en flygsimulator lär man ju inte ha mycket för ;)
snappahead

Horizon

QuoteOriginally posted by griffin
Exempel: "Jag har fixat inbjudningskort och skickat dem" kommer starta krafter som får en jordbävning att blekna" medans "jag har skakat loss 10 lakan till för dig att bränna på klänningen" mottages med oanade mängder positiv feedback. Ja, du kanske får lite sex till och med, trots att ni inte är gifta.

Vad du än gör kommer du antagligen få höra efteråt att du "inte var tillräckligt engagerad" och i år efteråt kommer du undra vad det var som alla pengarna egentligen gick till.

Hehe, stämmer klockrent på det jag precis gått genom... :D

Men sedan blev det ju den roligaste dagen i mitt liv också. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names