News:

No significant change

Main Menu

Compaqs prylar...

Started by Dewe, May 16, 2002, 17:34:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

Bara för att agera Herr Motvals:

1. För att det får jag inte... Om nu Cq gav så många problem som det generelt anses, varför skulle då de stora datorhallarna vara överfyllda med dem i serverdrift?
2. "Snabbt, bra, billigt: välj två så utesluter du det tredje", en devis jag lever efter. Om det är billigt och bra är det inte snabbt, så enkelt är det...

Men det var Motvals det.

Jag har byggt datorer åt mig själv och vänner sedan 1994 så det är inte frågan om att jag inte vet vad jag kan få. Det finns en rad andra aspekter:
1. Hem-PC, går knappast att bygga ihop
2. Slöhet/trygghet - kan när som ringa Cq och säga "kom å hämta - den e paj" utan att det kostar mig ett öre - i tre år.
3. Compabilitet: se bara på problemen med Cougar och vilet-moderkort-det-nu-var... Har aldrig (!) mjuk- eller hårdvaruinkompabilitet med Cq:n, utom att det "rekommenderar" specifika minnen. Själv har jag vanliga och det funkar perfekt.

Nåväl, 1,5 år utan problem "så far" (modern svenska)... 1,5 "to gå" (igen)... :)

/TD

Horizon

Jag håller tummarna för dig, TrakDah... :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Nä, stopp där! Servrar och hemmadatorer är helt olika saker. Servrar får kosta pengar därför att företag faktiskt betalar. Hemmadatorer ska vara så billiga som möjligt, det är då man får de stora volymerna. För övrigt så bygger jag helst servrar själv men annars så funkar faktiskt IBM och Dell också, förutom Compaq.

Eftersom du har pysslat med datorer en del så ser jag inte något problem. Det bör ju inte vara svårt att undvika saker som krockar med varandra och slöhet borde inte vinna över prestanda. Tycker jag.
Mvh  - Stefan -