News:

No significant change

Main Menu

Group Link II 1.54

Started by KeyCat, September 18, 2003, 14:56:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

#16
Quotejag får upp det här error meddelandet oftast när jag kör mitt mission, + en del andra som jag inte har sparat.

'_hg == _nh |#|': Error Generic in expression var fel message btw också.

Känner inte direkt igen detta felmeddelande? Får du det bara i ditt uppdrag eller får du det även i de två exempel som jag skickat med?

Enda stället som refererar till denna kod är rad 501 i grouplink2.sqs:

Quote? _hg == _nh : _groups2 =_groups2 - [_nh]

Säker på att den raden ser ut så i din och att du inte raderat något tecken???

QuoteSkulle vara shjysst ifall du hjälpte mig modda scriptet så att jag kunde ha båt grupper som kan patrullera stränderna och när dem ser en eller blir kallade som backup så åker dem till närmaste strand och landsätter soldaterna som springer till anfall mot players senast kända position.

Vet inte hur pass enkelt/svårt det är att fixa till så att båtar också funkar men det är en bra idé, tål att tänkas på....

QuoteTack för att du svarade också btw trodde nästan forumet var inaktivt

Forumet är kanske inte jätteaktivt för tillfället men det och OFP är långtifrån dött ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Nedan är en ny testversion av Group Link II scriptet. Nytt i denna är att AI'n nu reagerar på undertryckande eld från kulsprutor typ M60, PK etc. Lösningen på problemet är långt ifrån perfekt (beror till största del på begräsningar i OFP) men det är i alla fall bättre än default. Med scriptet kan man använda tunga kulsprutor lite mer taktiskt och "bromsa" framryckande fiende infanteri.

http://keycat.no-ip.com/files/GLII_SFT1.zip

Som sagt, en testversion så jag rekommenderar ingen att använda den i riktiga uppdrag ännu men jag skulle behöva höra hur pass bra/dåligt det funkar i multiplayer (plats för fyra spelare varav två med M60).

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<