News:

No significant change

Main Menu

Ny hårddisk...

Started by griffin, June 10, 2004, 18:02:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Hade en IBM-disk som dog för ett par år sedan. Hann dock rädda det som fanns på då jag började höra konstiga ljud från den.....

Fick en "ny" på garanti.... :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mr Jim

Det var mest de gamla IBM-diskarna som pajjade, hitachis nya baseras på helt egen design men tillverkas i IBM:s fabriker. Farligt att fastna i varumärketräsket dock. Men skulle aldrig skriva nåt om jag visste att jag lurade nån, sån är jag.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Nja, de nya fina Hitachi har tydligen problem de med enligt supporttekniker på PC Superstore (f.d. Hög-Data).
Mvh  - Stefan -

Mikke_EAF331

Har och haft ett antal IBM-diskar (sisådär 5-8st) av spridda årgångar, hitills inte ett enda problem. Tror faktiskt det är det enda HD-märket jag hitills inte har egen erfarenhet av krashad disk. Maxtor däremot är på min svarta lista, nästan varenda Maxtor vi har haft här på jobbet har pajjat, min första fråga när en bekant berättar om en rasad disk är om det är en Maxtor, ofta med jakande svar. :-OO

Andra rasade diskar jag har liggande här på jobbet, två Seagate (spridda årgångar), en Quantum (riktigt gammal).

Hur som helst, jag tror inte IBM/Hitachi är helt befriade från problem, men skulle det stämma att dom höll kasst så skulle jag ha ett gäng trasiga liggande på mina hyllor...
Mikke_EAF331, C.O. EAF

SledgeHammer

Dags att inse att du borde ha köpt en lott samtidigt med varje hårddisk. Då vore du rik vid det här laget =)
Mvh  - Stefan -

Mikke_EAF331

Kanske om IBM sålt lotterna... :p
Mikke_EAF331, C.O. EAF