News:

No significant change

Main Menu

www.nosig.se

Started by Obizzz, February 18, 2004, 08:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Obizzz

fast då försvinner ju de när man tryckt en gång då försvinner ju vitsen med en meny :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Weas

Klart att menyn måste vara statisk. Jag vet inte hur jag ska förklara vad jag menar, men att man bara flyttar den från att ligga till höger till att ligga över eller under "huvudfönstret". Alltså min tanke äör att det är svårt att se alternativen som dyker upp i högra menyn, den hamnar lite i skymundan när den ligger under nyheterna längst ner.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se

Jotte

Skulle föredra att den högra navigations menyn kom upp i den "listrad" på toppen av sidan där det nu kommer upp namnet på aktuell avdelning. Reservera höger sidan helt för nyhetsflasher istället.

Obizzz

risken finns att det blir trångt, just nu är det ju inte mycket i varje meny men det kommer att byggas på och en del avdelningar kanske får 10-15 alternativ till slut
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Weas

om man ger dem en annan färg då? så de sticker ut lite?
Nordic Simulator Group
www.nosig.se

Jotte

Ett alternativ skulle vara att det kommer upp som en "permanent" undermeny under den avdelnignen på vänster man klickat på och puttar ner de "fasta" avdelningarna under tiden. Det är ju en beprövad och intuitiv lösning. Att sprida navigeringen över två ställen är obra.

Obizzz

hmm det kanske skulle funka

jag motsträvig? nejdå :p :D
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se