News:

No significant change

Main Menu

R6 Ravenshield

Started by Assassin, May 06, 2003, 14:55:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

stegar går att klättra på men det går inte att klättra över hinder.

man kan skjuta genom dörrar men det beror på vilket vapen man använder samt dörrens material.

jämföra det med OFP är inte riktigt rättvist då de simulerar två olika saker och båda är bra på sitt område.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Dubble0zero

QuoteOriginally posted by Obizzz
jämföra det med OFP är inte riktigt rättvist då de simulerar två olika saker och båda är bra på sitt område.

Det var just det jag menade... de kompleterar varandra rätt bra.... ;)
...000... =)

SledgeHammer

Självklart har man det. Spelat VÄLDIGT mycket Rainbow Six, Rogue Spear och nu Raven Shield. Super.

Och visst, dörrar skjuter man igenom. Och inte bara dörrar, men som sagt så beror det på vapen och material.

Det SKA vara snabbt! 8-)
Mvh  - Stefan -

Jotte

Det är ett trevligt spel som är ett gott komplement till FLashpoint som nämnts. Dock irriterar jag mig på att man har svårt att träffa med automatkarbiner på lite "längre" (vilket fortfarande är kort) håll om man inte har miniscope. Det känns lite konstigt i det hänseendet. Sen så har de gjort en del spelmässiga begränsnignar och sen hänvisar de till att "sånt gör inte operatörer i verkligheten" Tex så kan man inte plocka upp saker vilket får till följda att om killen med sprängladdningen stryker med så kan man inte klara ett uppdrag som kräver just denna manick. Irriterar mig när de använder svepskäl för att "övertyga".
Men trots detta gnäll ifrån mig så gillar jag spelet skarp. :) Nu tror jag jag ska gå och pumpa in lite 9mm i de där Franska nissarna i Prison kartan :D

Clark

Jag har än så länge bara testat demot, men jag har kört en hel del Rainbow Six och Rogue Spear.
Det som är bäst tycker jag nästan är planeringsbiten. Den är lika viktig som själva actiondelen, framförallt i de tidigare spelen, då en bra plan kan göra att du knappt behöver göra nåt själv. En stor skillnad mellan Raven Shield och tidigare spel är att du kan ge vissa order "on the run", såsom öppna dörrar och liknande, till dina kamrater så du inte behöver göra allt själv.
Håller med Jotte om träffsäkerheten på längre håll, riktigt usel faktiskt. Den var faktiskt bättre i de tidigare spelen har jag för mig.

Men som sagt, de största förbättringarna märks i grafiken, det är i stort sett samma spel som tidigare (vilket definitivt inte är nåt negativt, då de andra är strålande spel).

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1