News:

No significant change

Main Menu

Grytet2003 fortsätter på nätet.

Started by Maverix, March 01, 2003, 17:02:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Hur ser det ut på Sön 23:e - har vi frivilliga för en ny kampanj insatts ?
Själv vill jag gärna vara med runt 1800 snåret.
Om vi inte får uppslutning för kampanj så kör jag gärna några tränings TE !

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


SledgeHammer

Mvh  - Stefan -


Assassin

Nu måste jag fråga, hur fixar ni mission planning över nätet? Talar ni till varandra genom teamspeak på en generell kanal samtidigt som ni ser på uppdraget i mission plannern och delar in er i flights senare med varsin kanal eller hur gör ni? Är ju lite skillnad mellan LAN och online spelande...

Om jag fått min nya 2Ghz burk idag och är hemma på söndagen så vill jag vara med också. :) (med lite skönare framerate för en gångs skull... :D )
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Bax

Det beror lite på hur många man är osv.

Om vi blir ett gäng och har en dedikerad falcon och TS server så kopplar vi upp oss emot TS först  och bestämmer vilka inställningar vi skall ha.
Alla laddar in kampanjen när nån valt och editerat mission och sedan det vanliga förfarandet med en och en in i cockpit 3d miljö.

TS bör konfigureras som på LANet med 4 kanaler + Whisper.

Om vi inte har tillgång till dedikerad server så får den med störst bandbredd vara "host"
Personligen har jag inte dom sista kampanj-filerna vilket gör det troligare att vi kör nått TE om inte vi har nån dedikerad server.

Själv åker jag ut på landet idag och kommer tillbaks på söndag eftermiddag och kollar intresse då. (kan behöva isolera mig på landet med familj och lite rödvin nån dag i dessa dystra tider)

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW