News:

No significant change

Main Menu

Ännu mer dynamik i OFP!

Started by KeyCat, December 12, 2002, 18:50:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Har filat lite till och även fått in...

- Uppdraget startar på slumpmässig tid varje gång. Har dock begränsat att uppdrag startar någon gång mellan 0500 och 1800 eftersom jag är lite för mörkrädd att kriga på natten ;)

- Slumpmässigt väder varje gång, uppdraget kan starta med solsken eller ös regn och därifrån gå till sämre/samma/bättre väder under uppdragets gång.

- Slumpmässig dimma, har dock tonat ner dimman en aning så att fler uppdrag generas utan dimma än med.

Försökte eliminera små pauserna som uppstår ibland men att generera alla fiende (64 grupper x 12 enheter = max 768 fiende enheter) vid start i init.sqs är ingen väg att gå förrän vi alla kör med minst 5+ GHz processorer. I det testmission jag gjorde sjönk framerate från ca 60 fps till ca 14 fps så vi får nog leva med små pauser när fienden dynamiskt genereras.

Tror det här kan bli rätt bra om jag får fila på det ett tag till... Kanske finns det läge för ett nytt MP test i helgen någon gång?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<