News:

No significant change

Main Menu

Replays

Started by Horizon, April 06, 2012, 10:45:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Lupson

Jag spelade ju ohälsosamt mycket WoT när jag var föräldraledig första vändan 2011 och fortsatte sen in i 2012. Men sedan barn nr 2 kom, man blev med hus osv. så har min minskade gaming-tid istället inneburit att jag gärna satsar den lilla tid jag har på mer långsiktiga projekt - oftast rollspel eller strategispel. Eller programmeringsprojekt som exempelvis de utils jag byggde för IL2: BoS för snart ett år sedan.

Kikar jag i spelbiblioteket så verkar jag lagt tid senaste åren på (utan inbördes ordning):

Skyrim
Wasteland 2
Witcher 3
Wargame: Airland Battle
XCOM
Game of Thrones (RPG)
IL-2: BoS
Command: Modern Air/Naval Operations
Steel Panthers SPMBT
War Thunder
Fallout 4 (nuvarande spel)

Dessutom kan jag nämna att "The Hunter" är ett mysigt tidsfördriv. Smyga omkring i en vacker skog med en älgstudsare och spåra/skjuta digitala djur. Lite av mitt "WoT" då man kan lägga en stund då och då.

WoT är ju roligt, inget snack om annat. AW som vi nyss testade var också roligt. Men jag lägger helt enkelt hellre tiden på andra typer av spel nu.

(Sen skulle jag gärna vilja köra en massa DCS, BMS osv. men det faller också lite på att innan jag fått ordning på HOTAS så är det läggdax och kanske tre kvällar till nästa gång jag har chansen att sitta mer än nån timme vid datorn.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Jösses, så många spel.

Fallout 4 - jag har kollat på trailern på Youtube, men jag har svårt att se att jag skulle ha uthålligheten att jobba mig genom ett sånt spel. Jag gillade ju Half Life när det kom, är det ungefär samma sak?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Fallout-serien är isometriskt gruppbaserat rollspel från början, men från Fallout 3 2008 så har serien blivit någon form av förstapersonskjutare/rollspel/open world-blandning. Shooter med mycket story, utforskande och rollspelsbaserad leveling etc.

Half-life var ju egentligen en ren shooter men som ett av de första spelen i den genren hade HL lite mer story, problemlösande etc.

Ja, ser man på listan av spel jag ägnat mig åt senaste åren ser det ju mycket ut, men då är det drygt 4 år av spelande givet att Skyrim släpptes 11-11-11.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

1414 i röva på T110'an! :D Det är så skönt att avsluta kvällen med en riktigt jävla örfil.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/17333969/20151222_2343_germany-JagdPz_E100_14_siegfried_line.wotreplay

Horizon

Ibland är det bara så skönt att få tysta en kritiker. STA-2-pajasen hade uppenbarligen ingen aning om vad han snackade om. För en sniper i en strid utan arty är A1 ofta en grymt bra början (även om jag siktade som en kratta där i inledningen). Har också lärt mig att mixa AP och HE i strid. Man kan ofta få ganska bra effekt på besättning och utrustning med en välplacerad HE. JP II'an i slutet hade jag nog studsat om det inte vart HE laddat. :)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/17333969/20160213_1526_germany-Lowe_114_czech.wotreplay

NeoBlood

Stiligt Horizon!

Svart bälte i Löwe snart.

Alltför längesedan jag själv spelade med loggade på ikväll och fick denna som avslutning. Innan dess hade det gått som vanligt med 1 vinst på 5-6 matcher.

Denna sover jag gott på  ;D

https://www.dropbox.com/s/8vjbmupixm3omcz/20160315_2032_usa-T57_58_101_dday.wotreplay?dl=0

Asus P8Z77-V, IntelÃ,® Coreâ„¢ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU,
2 x Micron 256GB SSD, Asus GTX 780ti, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2711 2550x1440, Logitech G710+, Logitech G500

Horizon

Ja, det där får ju definitivt anses vara en lyckad runda! T57'an är precis lika jävlig som den alltid varit. :D

Jag gillar verkligen de nya ljuden i WoT. Allt från motorljud och det sköna trycket i kanonerna till bakgrundsljuden är riktigt bra. Trodde inte att en sån sak kunde lyfta ett spel så mycket. Skönt när det ekar över hela kartan när vagnar flyger i luften. För en stund sedan körde jag en match där 5-6 mediumvagnar utkämpade en närstrid och det vart rena crescendot från deras del av kartan när de brassade på för fullt. :)

Alltså... de där autoladdarna är ju för jävliga. Kollade ett gäng filmer på tuben, där riktigt skillade (ungefär som Neo och liiiite till ;)) rattade vagnarna. De delar ut så sjukt mycket smisk, bara de hamnar i rätt läge. Många väntar och väntar tills läget är perfekt, sen är det typ kört för de flesta fienderna. T57 Heavy och AMX 50B. Det finns någon ny Skoda (T-50?) som också är överjävlig, även om den inte gör lika mycket skada. Den skjuter typ ett skott i sekunden eller nåt.

Horizon

"The E-50 is like a modern smartphone. It's big and it's versatile." Sista scenen är riktigt bra. :D

! No longer available