News:

No significant change

Main Menu

Fartränder i kalsongerna

Started by Horizon, October 26, 2007, 14:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

F16_Filur

Hehe, låter som någon diaboliskt manipulativ förmåga a la Stewie... vet inte om jag hade den... men har för mig jag vann tävlingen. En magisk tid. Svartvit-tv. Honken var målvakt. Trampbil. Fångade humlor i en glasburk.  :)

Minns också att jag var helt övertygad om att jag kunde flyga ifall jag hoppade från sjunde våningen.... jag skulle liksom plana ut precis som när man kastar ett pappersplan... men behärskade uppenbarligen den frestelsen.

Brat

Känns som om vi tillhör samma generation då? Jag är jämngammal med första TVsändaren för området!
-Brat

F16_Filur

Kanske det, slutet på 60-talet. Första tv-sändaren låter lite 50-tal, blev förbryllad där ett tag, men en titt här http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_TV-master_i_Sverige så ser man att de restes i andra årtionden också. Fruktansvärt höga! Med andra ord lämpliga att testa fritt fall med fallskärm från överskottslagret.

Horizon

I min förra lägenhet brukade jag stå i vardagsrummet och kolla på nummer fem på den där listan och se hur toppen och ibland halva masten försvann i molnen när det var oväder. När jag bodde i Göteborg brukade jag gå en promenad som tog mig alldeles intill vajerfästena (stora as till cementklumpar) till nummer nio på listan. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Brat

Nummer 29 är min, uppförd och klar året efter min födelse, men om man hade bra antenn och bra läge kunde man se via nummer 23 redan ett år tidigare. Nummer 29 ser man från vår nordöstra sida på huset så det räcker med bordsantenn för att få bra bild på den sidan av kåken. Jag bor 22,15 kilometer i riktning 220,47 grader från dess fot, hittar ni till mig då? :)
-Brat

F16_Filur

Vi hittar hem till dig och tänker då köra detta växlingstrick.  ;)

The Real Hustle: The Change Raising Con

Brat

Välkommen och försök, men det är svårt att växla ett bankkort! ;)
-Brat

Horizon

Hehe, det där var fyndigt. Måste erkänna att jag antagligen skulle gå på det där utan krusiduller. Trevliga människor litar man ju på... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names