News:

No significant change

Main Menu

NOSIG's LAN -06

Started by HotShot, April 13, 2006, 23:52:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Slammer87th

Tjena boys,

Jag vill passa på att tacka alla deltagare i Nosig LAN 06 för en kanon påskhelg med trevlig samvaro och mycket rolig flygning! Alltid kul att träffa både gamla och nya bekanta!

Ett alldeles särskilt tack är självklart på sin plats till först och främst RedOne, SweBeast, Salsam och HotShot utan vilka det inte hade blivit LAN på FMTS i alla fall! Vill också rikta ett särskilt tack till Control och Doc som har dragit de tyngsta lassen i AF respektive IL2!

Ser redan fram emot nästa Nosig LAN!

PS Doc, även om jag lyssnade när du berättade om motorstyrka och propellerdiameter så processade jag tydligen inte infon tillräckligt, men jag lovar att halvrollen i Tempesten var skitsnygg ända tills marken tog emot :D Lovar att inte hålla uppe med IL2 till nästa LAN särskilt inte nu när Control hade den goda smaken att patcha upp min installation till rätt standard, bockar och bugar! DS

Se ya all online and check six.... ;)  
/slammer

Horizon

Lägger min stämma till tackkören. Väldigt roligt att träffa er alla igen. Tack till alla som deltog och särskilt tack till arrangörerna, ni sköter er lika väl varje gång! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Doc

Ja de va kul o träffas igen, synd att inte Keycat dök upp bara....

QuoteOriginally posted by Slammer87th

PS Doc, även om jag lyssnade när du berättade om motorstyrka och propellerdiameter så processade jag tydligen inte infon tillräckligt, men jag lovar att halvrollen i Tempesten var skitsnygg ända tills marken tog emot :D

LOL
Ja den va snygg Slammer. Tempesten är e vilding men underbar när man vant sig :)

Bax

QuoteOriginally posted by griffin
Berätta gärna mer om LANet för oss som inte var där! :D

Jag har varit på många Nosig LAN och jag tycker att allt funkade ovanligt bra denna gång.
Först tekniken:
Vi hade en helt egen dedikerad nätverkstekniker (Tack HotShot du gjorde ett monster jobb), alla switchar, servrar och struktur fanns på plats redan innan vi drog igång.
Falcon AF funkar utmärkt i nätverk, tyvärr gjorde vi misstaget att vid första mission prova "LAN" option i multiplayer menyn, vilket inte alls funkade. Detta förstörde vårt första mission och vi gick tillbaka till gamla hederliga beprövade online option med begränsad bandbredd. Efter detta genidrag så rullade det på riktigt bra med endast en CTD under flygning och en efter urgång och då med samma person som oxå erkände att han inte uppgraderat sitt windows på mycket länge.
IL2 var stabilt som vanligt och mycket roligt.

Mjukvaran:
Vi körde uteslutande Falcon och IL2 vilket iallafall jag tyckte gjorde det hela mer strukturerat. Visst är det kul med FPS men folk som lirar dessa är ju inte så svåra att få tag på - att hitta 25 dedikerade flygare som dessutom kan sin simulator är inte lika lätt.
Detta gör det helt unikt när vi samlas och gör nått seriöst av det. Dessutom är alla mycket trevliga att umgås med och man har alltid mycket att snacka om.
Våra välordnade Halmstad militärer hade också ansträngt sig för att göra ett schema som var rimligt att följa och som gjorde att vi aldrig hittade nån livlöst hängande över tangentbordet.

Självkritik:
Falcon planeringsgruppen måste till nästa gång göra mission för bestämt antal humans, nu hade 36 slottar som vid vissa tillfällen endast fylldes med 12 piloter. Detta gjorde att det var extremt svårt att väga in motstånd och svårighetsgrad. Mission nr 3 tror jag vi körde 3 ggr innan vi hade en taktik som funkade med ett fåtal humans.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Bax

...att hitta 25 dedikerade flygare som dessutom kan sin simulator är inte lika lätt.

Salut på det! Vi är ett grymt gäng!

Justin Case

Jag har hört en definition av ordet "nörd", det lät så här ungefär: När man är den enda som tycker att det man håller på med är tufft när alla andra i själva verket anser att man är konstig.

Passar detta in på oss? :p

bALoO

Nej .. det stämmer inte alls Justin. Alla andra tycker oxå att vi är tuffa men av någon outgrundlig anledning så håller de tyst om det.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Justin Case

Aha!   det va ett nytt sätt att se på det hela :D