Vilken version av IL-2 gäller idag?

Started by Horizon, November 24, 2008, 15:02:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

#16
Quote from: Horizon on February 16, 2009, 22:16:32
Varför har du inte sagt detta innan, KC? Vi har ju kommit överens om att du alltid meddelar mig personligen när nya och intressanta patchar släpps!

Öhhh, tänkte inte på det! :)

BTW - Rivvern påpekade det tidigt i denna tråd även om han skrivit fel på en och annan siffra i inlägget.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Obizzz

Är det någon som har koll på versionen man kan köpa via Steam?

Är i färd med att beställa nån ny enkel spak, lutar åt en Saitek Cyborg Evo Force för i ärlighetens namn orkar jag inte dra fram min gamla Cougar igen, säkert något som krånglar på den och jag saknar några vettiga roderpedaler och har dåligt med plats på skrivbordet. För att ytterligare spä på problemet står den nedpackad i någon flyttlåda hemma hos mina föräldrar :)

Det börjar suga lite i flygtarmen nu, det var ett tag sen jag flög något...

Såg att IL-2 1946 fanns på Steam för €9.99 så jag undrar bara om det finns några begränsningar med att köra Steamversionen?

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Beställ som jag gjorde istället (se början av tråden). 150 bagis inklusive frakt och då får du skiva och ask och hela kittet. Angående spak har jag mindre koll, kör fortfarande med min gamla MS Sidewinder Precision Pro från 1998. :) Ska du ha en enkel spak föreslår jag en som har gasen på basen (nice rim det blev) och roder i twist handle. Lätt att plocka fram och lätt att plocka undan när du vill göra annat. Jag kommer att gråta blod när min kära Sidewinder pensioneras.

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

Quote from: Horizon on March 23, 2009, 19:59:24
Beställ som jag gjorde istället (se början av tråden). 150 bagis inklusive frakt och då får du skiva och ask och hela kittet. Angående spak har jag mindre koll, kör fortfarande med min gamla MS Sidewinder Precision Pro från 1998. :) Ska du ha en enkel spak föreslår jag en som har gasen på basen (nice rim det blev) och roder i twist handle. Lätt att plocka fram och lätt att plocka undan när du vill göra annat. Jag kommer att gråta blod när min kära Sidewinder pensioneras.

Verkar finnas i lager på megastore fortfarande för 109kr, annars är det rätt slutsålt överallt.
Blir nog att beställa då för det verkar vara diverse problem med att köra dcg osv på steamversionen.

Jag har faktiskt en sån där fast Force Feedback, problemet med den är att den också står hemma hos föräldrarna samt att jag inte har någon gameportanslutning på den här datorn.

Men Saiteken jag kikat på är ju liknande format, dvs lätt att plocka undan med gas på basen och vridroder dessutom har den Vistastöd när man nu får för sig att uppdatera.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

#20
Sådär, både spak och spel beställt, ska bli kul att komma upp i luften igen :) (tror jag iallafall, det var så längesen jag flög att jag inte minns om det är roligt)

Kanske kan bli lite onlinespel framöver?

Nuförtiden sitter man på 50/5Mbit :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

Jag fortsätter min monolog ;D

Nu är både spak och spel levererade så om posten sköter sitt bör man kunna flyga imorrn.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ctrl

Vad sägs om planerad IL-2 1946 flygning nu på söndag säg 10:00 - 14:00 ? eller söndag 19:00 - 23:00 ?
Control
87th Stray Dogs VFW


Obizzz

Quote from: ctrl on March 24, 2009, 13:35:57
Vad sägs om planerad IL-2 1946 flygning nu på söndag säg 10:00 - 14:00 ? eller söndag 19:00 - 23:00 ?

Söndag 19 - 23 borde funka, 10 - 14 har vi gäster här.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst