News:

No significant change

Main Menu

Kaffe e gott!

Started by griffin, August 25, 2004, 09:46:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Kaffe borde klassas som drog och göras illegal. Den är ju starkt vanebindande för många stackare. :p :D

(Ovan var ett meddelande från "Nej till kaffe"-kampanjen. :p )

griffin

Faktum är att kaffe nog inte tillåtits om den introducerats som ny dryck idag.

Men, jag börjar ana en komplott här... var finns alla kaffedrickande nosigare?!?! :-I
snappahead

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mikke_EAF331

#20
Kaffe har faktiskt varit förbjudet, men det handlade nog mer om bytesbalans än om kaffets äckliga smak och otrevliga effekt. Förbudet är orsak till begreppet fika, eftersom man inte kunde bjuda på kaf(f)e så fick man bjuda på fe-ka. ;)
Så nånting gott har det medfört.

Sen får man allt viktigt från Cola, socker och koffein, plus att man samtidigt får i sig hälsosamma doser av fosforsyra. :D

Glömde en annan orsak till kaffeförbudet, tänk om folk drack importerat kaffe istället för vårt egen inhemska brännvin! :O
Mikke_EAF331, C.O. EAF

SledgeHammer

Vafan... vad är det för fel på vatten nu då. (Ja, jag VET att vatten är blött och att man kan dö av det...) :p
Mvh  - Stefan -


Jotte

Nä tacka vet jag mjölk. Det är kossans gåva till civilisationen. Bör helst, likt Richard Channing, drikas i vinglas. :D

Obizzz

mjölk skall drickas spenvarm :p :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst