Halmstad LAN 2010 - Order

Started by Salsam, March 25, 2010, 20:16:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

Ta Dig samman och kom med Slammer! Schnell schnell!

ft

Quote from: Salsam on April 19, 2010, 17:34:19
Jag har spenderat de senaste 45 minuterna med ansiktet ner på min hemmagjorda spikmatta och ber så ödmjukast om förlåtelse  :-\

Bandspaghettin då?!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Salsam

*ser mig osäkert omkring* Eh... *nickar och ler* OK! Javisst! *skrattar nervöst*

Rivvern_

Sitter och håller på lite med servern. Jag behöver dock hjälp med några saker. Utrustningen kan jag fixa, men har inte tid med mjukvarudelen.
Operativsystem och teamspeak är klart. Jag ordnar gigabitswitch.

Det som behöver fixas är:

IL-2 Dedikerad server - RTR, dvs färdigtweakd, klar att köra inkl moddar och missions. RARas med fördel och läggs upp som torrent eller motsvarande.
ArmA 2 Dedikerad server - Installationen gör jag, men jag behöver (serienyckel?), veta vilka moddar som ska vara med och hur de ska installeras.

Om möjligt:
Serienyckel till Lock On 2.0/Black Shark och anvisning om hur man kör en "semi-dedikerad" server. Hittar ingen info om detta även fast massor av servrar kör så.


Hur många blir vi?

supramk3killen

Va ganska länge sen som jag spelade arma 2 så jag har ingen aning om vad det är för moddar som behövs. Jag tror att det flesta lirar med ACE modden tror att det har kommit ut en ace 2 om jag inte har helt fel. Du kommer inte behöva någon cd nyckel till serverdatorn då du startar en dedikerad server så går du inte in i spelet. Jag kan hjälpa dig med arma 2 servern via msn lr ts.

Rivvern_


Salsam

Ok jag ska försöka leta fram någon gammal tysk DL nyckel som du kan kan använda. ACE2 blir det definitivt

Salsam

Vi har ett problem  :'(

Jag måste tyvärr jobba helgen .v20 (LAN helgen) och det är något jag inte kan komma från. Det är kronan på flera veckors hårt slitande. Det är nämligen så att jag är ansvarig för FM event i Ystad, där vi ställer ut stridsfordon, bjuder på mat och kommer att ha fältartister som uppträder för allmänheten. Ska bli skit skoj, men jag är mycket irriterad att jag inte visste detta innan  :-\

Nu står vi egentligen inför 3 alternativ.

1. The show must go on! Ni kör LANet ändå. Någon annan tar över ansvaret (inte jätte betungande) och sänder mig en tanke när ni har som roligast *sob*

2. Vi flyttar LAN helgen och på så sätt hoppas att fler har möjlighet att delta, med risken att det ställer till det för någon annan.

3. Vi stryker hela LANet och försöker oss på det igen vid ett senare tillfälle.

Jag har flaggat upp detta för Swebeast och vi tänkte höra med Er, deltagare vad ni säger.

Stor sorg i Halmstad just nu....
Jag har ju aldrig missat ett Hstd LAN tidigare  :'(