News:

No significant change

Main Menu

Tips på ett bra Headset?

Started by KeyCat, November 27, 2009, 12:48:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

Jo, vi ger honom alltid feedback vid våra flygningar....kanske det han vill slippa :laugh:

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

h.kan

Köpte Creative Fatal1ty i våras.
Har för små öronmusslor som klämmer och micken är inte bra, Rekomenderas ej!

ft

Quote from: KeyCat on December 05, 2009, 11:40:22
Får du inte problem med feedback in i micen från högtalarna?

Njae, ljudnivån proportionell mot inversen på kvadraten av avståndet, så det är lugnt så länge jag har mer än en decimeter mellan ansiktet och högtalarna. Headset fungerar utmärkt i riktiga flygplan, och jag lovar att sambon och grannarna protesterar långt innan jag skruvat upp högtalarna till den nivå av buller som råder i en turbopropkärra. :D

(Förövrigt har våra headset på jobbet blåtand, så efter landning kan jag sitta och ringa folk via headsetet. De brukar inte tro mig när jag säger att vi håller på att taxa in p g a att ljudkvalitén i princip är bättre än om man bara står i normal miljö och pratar i telefonen)

Det enda problem jag har med feedback är Swebeast, och det går att muta folk i Teamspeak... ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus