News:

No significant change

Main Menu

Tips på ett bra Headset?

Started by KeyCat, November 27, 2009, 12:48:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Tack för alla tips gents!

Rotade fram ett annat par jag hade liggandes och skall kolla igenom era förslag. Är dock benägen att hålla med Slammer87th ang USB headset, de är säkert bättre nu än tidigare men föredrar nog ett vanligt (dvs icke USB) men vi får se va det blir, fler tips mottages gärna....

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Quote from: watar on November 27, 2009, 16:26:10
Quote from: Horizon on November 27, 2009, 16:12:23
Jag satsar hellre på ett par bra hörlurar, sen hänger jag mitt headset runt nacken. Har kört så i 10 år nu. :)

Vi märker det, oftast hör man mer av din cockpit än sin egen i TS :P

Det har inte med lurar eller headset att göra, det är mitt ljudkort som är knepigt. Har försökt fixa det i ett år utan resultat. Fråga Rivern och JC. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

watar

Quote from: Horizon on November 27, 2009, 19:13:12
Quote from: watar on November 27, 2009, 16:26:10
Quote from: Horizon on November 27, 2009, 16:12:23
Jag satsar hellre på ett par bra hörlurar, sen hänger jag mitt headset runt nacken. Har kört så i 10 år nu. :)

Vi märker det, oftast hör man mer av din cockpit än sin egen i TS :P

Det har inte med lurar eller headset att göra, det är mitt ljudkort som är knepigt. Har försökt fixa det i ett år utan resultat. Fråga Rivern och JC. ;)

Vad kör du för ljudkort? Har ett X-Fi Extreme Gamer som bara samlar damm om du vill ha?

Horizon

Inbyggt på mitt Asus P5Q PRO. Är det svårt att stänga av ett sånt och köra med instickskort? =/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

watar

Quote from: Horizon on November 27, 2009, 20:57:18
Inbyggt på mitt Asus P5Q PRO. Är det svårt att stänga av ett sånt och köra med instickskort? =/
Nej, det är enkelt. Gå in i BIOS och sätt audio till disabled, kör in drivarna för instickskortet, done.



Horizon

Låter ju klart intressant! Ska se först om det kommit någon uppdatering för drivare till mitt moderkort under den senaste tiden. Gav upp försöken att fixa ljudet för några månader sedan.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Jag kör med ett USB-ljudkort inköpt för en hundring på Clas Ohlson. Ljudet från spelet ut i högtalarna, Teamspeak ut via USB till headset och mick in samma väg. Klart bäst lösning.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

KeyCat

Quote from: ft on November 27, 2009, 23:18:47
Jag kör med ett USB-ljudkort inköpt för en hundring på Clas Ohlson. Ljudet från spelet ut i högtalarna, Teamspeak ut via USB till headset och mick in samma väg. Klart bäst lösning.

Får du inte problem med feedback in i micen från högtalarna?

/KC

>> It's all about teamwork! <<