Börjar likna något...

Started by KeyCat, November 12, 2009, 21:57:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

Quote[60457] New: FreeTrack support using FreeTrackClient.dll

Gillar du KeyCat, va?

KeyCat

Valfrihet är bra för oss konsumenter så jag är glad BIS lyssnat på de som vill köra med FreeTrack.

Själv har jag sedan några veckor tillbaks redan löst mitt problem och min gamla TIR2:a funkar som den skall även i ArmA II. Detta tack vare några smarta snubbar som gjort ett litet hack som plockar bort NP's "kryptering" av TIR data.

Btw, var håller du hus nu... utlandstjänst? Ser dig inte här på forumet så ofta?

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Salsam

Nej, bara massor utav jobb och så har jag fastnat i det där Modern Warfare 2  :-\

Fast jag är inne här på forumet nästan varje dag... det är som morgontidningen  ;)

KeyCat

#11
Ahh MW2... då lär du snart komma tillbaks till ArmA II igen när du sprungit igenom banorna ;)

Quote
[60718]  Changed: AI now goes to Combat behaviour automatically only when under fire, not when player is prone.
[60718]  Changed: AI follows leader stance, but does not switch to combat behaviour when player is prone.
[60711]  Changed: Units now never enter cover while moving in compact (Delta or File) formations.

Build 60803 släpptes idag (och 60718 kom igår) men jag har själv inte hunnit testa ännu. Mycket händer nu och det är allas chans att påverka om de vill...

BIS Lead Programmer (Suma) är aktiv på forumet och söker just nu direkt input på hur AI'n kan bli bättre vad det gäller stridsformeringar, växelvis framryckning etc. så de med rätt (militär) kunskap har sin chans att göra sin röst hörd.... Inte ofta man ser sim/game developers direkt interagera på detta sätt så passa på om du har några bra AI förslag som du tror är genomförbara!

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Här går det undan, Build 60819 släppt.

Quote
[60818]  Fixed: AI no longers switches to aware when player leader turns in in an armored vehicle, it only goes prone/crouch.
[60818]  Fixed: AI groups never went to "combat" when player was a tank commander, resulting in multiple "under fire" messages.
[60818]  Improved: AI subordinates in player's group now report Clear as appropriate unless player has given Danger command.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Build 60890 (MP issues) och ~1 timme senare en fredagskväll Build 60896 släppt  ;D

Quote
[60886]  Improved AI subordinates should now respect formation more when choosing a cover.
[60852]  Fixed: After revert, year was restored to 1985.
[60838]  New function x intepolate [xFrom,xTo,resultFrom, resultTo] can be used in simple expressions.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Build 61032 släppt.

Quote
[61032]  Changed: Destroy helicopter if on ground and upside down.
[60954]  Changed: Increased range of ILS signal from 3 to 8 km.
[60939]  Improved: increased VASI brightness to increase its visible range.
[60908]  New: BattlEye support

Skönt att få BattlEye (anti cheat) tillbaks för sist jag lirade på en publik server var det "kidz" som dinga sig med något fusk. Nu gäller det bara att servrarna börjar använda det på bred front...

/KC

>> It's all about teamwork! <<