News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 19, 2008, 16:27:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Dejjvid

Jag har gjort ett multiplayer mission som vi kan träna med sen. Ni får säga till när ni kan så får vi försöka pussla ihop något. Jag kommer befinna mig på TS3 ikväll iaf.

Dejjvid

Jag och Lupson har testat mitt mission, och vi använde oss av datalänken och utförde några olika sorters attacker. Lupson fattade galoppen snabbt, och efter en stund kunde han spara ner mål och skicka dem riktigt fort. När vi var winchester vände vi hemåt igen.
Min wingman (Lupson) var ivrig på att landa (för ivrig) och satte helikoptern i en dunge 300m från flygfältet. Han fick följa med mig i externalview när jag landade, så han kom iaf spirituellt i mål. ;)

Horizon

Gött mos Luppe! Nästa gång använder ni er av en Daisy cutter och röjer en landningsplats bland träden innan du går ner. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Quote from: Dejjvid on November 14, 2010, 23:02:18
Jag och Lupson har testat mitt mission, och vi använde oss av datalänken och utförde några olika sorters attacker. Lupson fattade galoppen snabbt, och efter en stund kunde han spara ner mål och skicka dem riktigt fort. När vi var winchester vände vi hemåt igen.
Min wingman (Lupson) var ivrig på att landa (för ivrig) och satte helikoptern i en dunge 300m från flygfältet. Han fick följa med mig i externalview när jag landade, så han kom iaf spirituellt i mål. ;)

Tack för lektionen, nu känner jag mig hyggligt bekant med datalänken, mycket användbart! Grymt bra sätt att på behörigt avstånd lagra in stationära mål, eller att målfördela till flera helikoptrar.

Apropå min "landning" var det faktiskt så att dejjvid tyckte jag skulle slå på navigations- och positionsljus. Medan jag febrilt letade efter rätt knappar fick jag "overspeed" på helikoptern samtidigt som jag såg att jag var på väg in i en kraftledning. Spaken i magen och... kras. Rotorbladen flög iväg i små bitar.

Alltså - allt var dejjvids fel! ;-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Dejjvid

Haha!  ;D

Nu har jag även lagt in lite Hawk batterier, lite stygga AAA och SAM's.
Så nu finns det en grande finale som man måste vara riktigt försiktig med :)

Horizon

Quote from: Dejjvid on November 15, 2010, 10:30:14
Haha!  ;D

Nu har jag även lagt in lite Hawk batterier, lite stygga AAA och SAM's.
Så nu finns det en grande finale som man måste vara riktigt försiktig med :)

Låter trevligt trevligt!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dejjvid

Någon som vill lira lite BS2 ikväll? Alltså tisdagen den 15 November 2011... ;)

Jag kan hosta något mission så kan vi flyga runt och spränga lite saker.

Lupson

Quote from: Dejjvid on November 15, 2011, 12:11:56
Någon som vill lira lite BS2 ikväll? Alltså tisdagen den 15 November 2011... ;)

Jag kan hosta något mission så kan vi flyga runt och spränga lite saker.

Just ikväll passar det inte så bra (tränar fotboll), men jag är gärna med och flyger någon annan afton.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X