News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 19, 2008, 16:27:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Det där sista vill jag lära mig. Jag kan skicka och ta emot mål, men vet inte hur jag får Shkvalen att gå direkt till målet när man slår på den.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Dejjvid guidade mig genom detta för någon vecka sedan men gammal som man är har jag redan glömt det  :P

Vad sägs om att starta en ny tråd och samla simpla steg-för-steg SOP's för dessa grejjor... typ denna som jag börjat på...

HMS - Head Mounted Sight
------------------------

1. Pull down HMS [H]

2. View at target are (solid circle = within Skhval FOV, blinking circle =
  outside Skhval FOV).

3. Slew the Skhval sensor to current HMS cursor position by pressing
  uncage Skhval button [ O ]. Then fine slew as usual and lock any targets.

4. If you want to look up another area just aim with the HMS sight and
  press uncage Skhval button [ O ] again, you will see a cross in HMS sight breifly.

5. If in hover mode with auto turn ON [Q] the heli will automaticly turn the nose to
  head the new target area but it will take some time so be patience.

Sjävklara saker när de sitter men när man inte flyger regelbundet är det lätt att glömma. Hjälps vi åt borde vi få ihop de viktigaste ganska snabbt. Bra eller dålig idé???

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Bra idé!

Jag flyger gärna en liten stund senare ikväll om jag inte somnat av utmattning innan dess. :)

Dejjvid

Vi kan ta en träningstur någon dag. (helst idag söndag). Så kan vi träna på att skicka DL till varandra och använda DL ingress.

Horizon

Får se om jag hinner, skriver omdömen för mina elever nu, ska sen planera fem veckors historiaundervisning och därefter träna. Sen blir det att hjälpa svärpäronen att lyfta möbler och därefter fars dags-middag. Någon som har nåt uppåttjack så att saker och ting går fortare? :D

ctrl

Hade varit kul att flyga idag men datorerna åker snart ner i flyttlådor... i värsta fall är jag endast online via jobbet i några veckor framöver.
Control
87th Stray Dogs VFW

Dejjvid

Nu har min sambo bestämt att vi skall iväg och äta middag. Men efter bedömt 1900 någonting så kan jag lira.

Lupson

Hade såklart gärna varit med, men är på farsdagsmiddag x antal timmar till. Dessutom har lilleman 39 graders feber och vaknar hela tiden när han somnat.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X