News:

No significant change

Main Menu

Abstinens!!!!

Started by Rivvern_, March 01, 2008, 13:29:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doc

Kristiflygare funkar för mig.
Jag har kvar våra fina kartor sen förra året så jag kan ta på mig att fixa en IL2 kampanj :)

Doc

ft

Enligt den preliminära planeringen åker jag runt på långturer både före och efter Kristi Flygare. :(

Nationaldagen tycks vara den enda långhelg då jag inte lyckats pricka in att vara ute och fara. Grattis mig! Hade visst inte det bra huvudet på då vi lade planeringen. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Slammer87th

Uhuh.... känns konstigt.... påskhelg och inget NOSIG LAN - FMTS - Halmstad :/

Hoppas det blir läge framöver!

Trevlig påsk på er!

/slammer

ft

#27
Äh, jag var i Halmstad i veckan och det var sånt riktigt skitväder ändå. Hm... när jag tänker efter brukar ju historiskt skitväder höra ihop med NoSiG-LAN. Jaja. Hopp om Kristi Flygare! :D

P.S. Ser mindre kört ut den helgen än det gjorde för min del. Finns m a o ett svagt glimmer av hopp. Lyckas jag få ihop det kan jag ta på mig frukostdetaljen igen. Dock stark rekommendation att ha en stf FrkC.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

Härligt FT!! Ännu finns det hopp alltså!

ctrl

Hemma efter ett par studsar i 17g22... nästan rätt i banan på Johannisberg och med 70 grader i sidan på Hässlö... DA40 är en riktigt snäll kärra  ;D Riktigt skoj, men det är klart, jag hade hellre suttit i Halmstad  8)
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

Jag har beundrat er DA40 ett antal gånger när jag varit på Bromma. Säg till när du vill ha barlast och personlig sekreterare/navigatör/radiounderhållare någon gång. En f d viktsingenjör måste ju vara optimal? :D

17G22 från vilket håll? Roade mig med att prova max sidvindskomposant med kraftiga byar på C172 häromveckan. Det var givande! För djupt vatten för mig då (och förmodligen ännu) och lite självförtroendeknäckande tills jag fick gå upp nästa gång i mer normala vindar, men väldigt lärorikt.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ctrl

Jag landade på bana 01 och vinden var 08017G22 så vinden kom nästan rakt från höger. Det här var inte airways Da40 utan Hässlö flygförenings (eller de fyra som köpt den rättare sagt) nya DA40 med 2 litersmotorn. Denna ger fortfarande 135hk, men det talas om att man eventuellt kommer att få chipa up dem till 155 utan att bli av med garantin.

Jag ska försöka komma ihåg att ge lite förvarning inför nästa sväng... Jag skulle vilja hälsa på Nauwa någon gång under april... det är skam att det finns något drakenrelaterat som jag inte spanat in  :o ::) 8)
Control
87th Stray Dogs VFW