News:

No significant change

Main Menu

Linköping?

Started by ft, October 18, 2006, 22:50:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Som jag hintat så kan jag eventuellt ordna något här i Linköping. Jag skall kolla upp det närmare.

I så fall är scenariot: Väldigt trevlig lokal, med spis, ugn, micro och kaffebryggare. Ingen fungerande dusch i dagsläget dock. Mysig pub, men dryck får man medföra själv. Sovplats där det finns plats. Det blir under bord, golvet i puben o s v. Buller av startande flygplan som väckning kan, med lite tur, ingå i konceptet. Flygvapenmuseum ligger runt hörnet, så ett sådant besök blir nog snudd på obligatoriskt.

Jag kommer inte att hinna fixa markservice på samma sätt som vi blivit bortskämda med i Halmstad och Helsingborg. Det är också betydligt trängre om härligheten, så ett lägre deltagarantal är nog ett måste. Ungefärligt max? Ptja... 7-8 pers om vi inte vill få det allt för trångt med burkarna. Kanske ett par till om ett bord eller två till går att skaka fram. Jag skall titta mer på det. Det blir som vanligt, d v s medtag egen nätverkskabel, skarvkontakt och gärna en hubb om en sån finns. Jag har inte ett nätverk liggande redo att montera.

Kosta behöver det förmodligen inte göra alls, men en symbolisk donation till värdföreningens trivselkassa vore nog på sin plats. Städning innan avfärd och uppställning på gården nyrakade 0745. ;)

F4AF, Il-2, OFP, what have you. Jag är den typen som mer ser LAN som ett socialt evenemang, så jag vill inte detaljstyra vad som skall köras. Erfarenhetsmässigt så blir det gärna splittrat och dåligt med allt om alla gör olika saker, men någon sorts schema kan ju göras på plats.

Jag skulle möjligen kunna arrangera ett provskott sista helgen i November/första helgen i December.

Intressekoll: Är det värt att jag rotar lite närmare i om det är möjligt?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Subroc

Låter riktigt intressant i min mening.

Andreas

Intresserad i mån lift från Stockholm samt tid.
Jag byter lya den sista veckan i november/första veckan i december och kan inte förrän väldigt sent lämna besked.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

Väldigt intresserad! :D Men tidspannet är mycket illa valt för min del. Säger inte att det är omöjligt men en senare tidpunkt är önskvärd :-/
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Intresserad! Definitivt! Vill gärna gå på museet. Men synd att deltagarantalaet inte kan vara så stort. 12-18 hade varit bättre enligt mig. Men sen hänger det ju självklart på hur många som är intresserade. Hur många dagar är möjligt isåfall? Jag ser ju gärna att det är en långhelg som Halmstadslanen. Annars blir det ju inte mycket lirande.

ft

Jag börjar nog också inse att tidpunkten och framförhållningen inte är tillfyllest. Januari/Februari någon gång vore kanske rimligare?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Control87th

Ja, låter mycket bättre :) För det är väl fortfarande bara jag som tycker att mellandagarna är vettiga för LAN  :-OO
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Dubble0zero

Jo, mellandagarna låter väl rätt vettigt, då har man ju inget annat för sig i alla fall... :)
Sen beror det ju lite på hur många dagar lanet ska vara också...
...000... =)