News:

No significant change

Main Menu

Linköping?

Started by ft, October 18, 2006, 22:50:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ft

Vad finns det för långhelger där i början av året?

Mellandagar är jättedumma för då är halva Sverige ute och reser. Jag är en del av den halvan. Dessutom ska vi ha nyårsfest så jag skall nog inte på LAN. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Tummen upp för idén, konceptet och resonemanget. Förrän datumet är spikat har jag svårt att säga om jag kan eller inte men spontant är första datumförslagen lite väl tätt inpå (i synnerhet som jag svarar först nu).

I början av året låter bättre. Dags att börja bläddra i kalendrarna :D
snappahead

Subroc

Vore verkligen kul att komma iväg på att nosig lan, dels för att jag faktiskt aldrig varit på någon typ av lan förut  (inte många som delar ens simulator intresse utan hellre pangar CS) sen vore det kul att se lite ansikten på de man har snackat med här i drygt ett år.
hmm skiftet jan/feb är uteslutet för mig då det stundas bröllop i de dagarna (27 jan).
(eller kanske ta det som en hemlig bröllopsresa.:p )

ft

"Älskling, här är våran stuga i Linköping som jag... ehm... hyrt. Oj! Här var det ju redan folk! Och alla har packat upp datorer och kör flygsimulatorer. Det var ju inte så bra... men sån tur, jag har ju faktiskt med mig min dator jag med så vi behöver inte känna oss utanför! Vill du vara navigatör?"

Blir nog tidernas kortaste äktenskap... ;)

Stercus accidit
---

Rivvern_

Subroc

jag la för skojs skull fram förslaget hemma och fick förklarat för mig att "tills döden skiljer oss åt" kunde inträffa snabbare än man anat :p

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW

ft

Åkäi, så här kan det bli:

Hus. Hus är bra. Det regnar inte på grejerna om man har ett hus att vara i. Om inte taket försvinner under pågående LAN, förstås. Men vad är sannolikheten för att något sådant skall inträffa? Igen?

LAN. LAN är också bra. Helst färdigbyggda sådana. Då slipper man dra och tejpa fast sladdar. Framförallt slipper man möblera om p g a brist på sladdar av lämplig längd. Man slipper också hyra in Doc för att göra långa listor med IP-nummer.

Internetuppkoppling. Sån är inte nödvändig, men ändå bra. Det har visat sig vara jobbigt att tanka hem drivrutiner till floppy från datorer som är så skraltiga och isolerade att t o m FM låter dem ringa upp nätet utan kompetent övervakning. NoSiG är i sådana sammanhang inte kompetent övervakning, av någon outgrundling anledning. :p

Skärmar. Skärmar i mängd. Det är jättebra, för då slipper man släpa med sig fyrahundra kilo katodstrålrör. Katoderna kan få stråla sig hemma i lugn och ro.

Linköpings andra sida, vid det andra flygfältet. Det är ganska bra. Det är nära ett flygfält. Det är lite för nära jobbet för somliga. Att se arbetsplatsen bidrar inte till att uppnå det där zen-liknande tillståndet då man lyckligt leende kan titta på ett läckande kyltorn i timmar.

Det är dessutom cirka fyra minuters promenad från flygklubben, vilket inte garanterar att LAN:et blir fritt från sportflygande Stockholmare.

Bilfärd blir det i så fall till FVM, för det ligger på Linköpings första sida.

Matlagningsmöjligheter, sovmöjligheter o s v är under utredning.

kan det bli, med lite tur och vänliga människors bistånd. Annars tillbaka till plan ett.

Vad vore en lämplig långhelg? Är trettonhelgen för nära och för uppbokad? Vilka därpå följande långhelger är bra?

Mvh,
 /Fredrik

Stercus accidit
---