Nya Armed Assualt skärmdumpar

Started by Jotte, February 09, 2006, 06:47:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

#8
http://games.tiscali.cz/previews/armedassault/index.asp

En uppsjö av ytterligare nya skärmdumpar finns att skåda på denna tjeckiska site. :) Förhoppningsvis kommer en översättning av själva artikeln snart.

Och för er bekvämlighet så återpostar jag dem här. :)



























Control87th

På nått konstigt sätt så blir det nästan "sämre" när träd och gubbar är förbannat bra och marken är så klockrent 2d textur. (Se farmförallt näst sista bilden).

Till det viktigaste, är AI bättre på att bry sig om gräs/buskar/träd när den avgör om den skall se en eller ej?
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

QuoteOriginally posted by Control87th



Till det viktigaste, är AI bättre på att bry sig om gräs/buskar/träd när den avgör om den skall se en eller ej?

Håller med!

Dubble0zero

Men jag måste bara säga: MUMS... kolla på de där skuggorna (speciellt hotell bilden)... :D

Sen håller jag med om att näst sista bilden inte är så jätte bra, men det verkar ju som om att det är bra där det är gräs i alla fall, sen så vet vi ju inte vilken intsällning det är taget med, det behöver ju inte vara högsta...

Det där med AIns syn hoppas jag också att de har förbättrat, men med tanke på hur mycket folk har klagat på det så antar jag att de gör nått åt det...
De fixade ju så att man inte kan "lägga sig genom väggar" längre i nån av patcherna, så nu när de har hafft längre tid på sig och har förbättrat mer borde de ju ha kunnat fixa det...
...000... =)

Jotte

#12
Det med buskar och träd som AI:n ser igenom är främst ett Resistance problem, det var där som de verkar ha missat flest typer av vegitation från att ha en attribut som döljer saker bakom dem. Det finns några busktyper i CWC som döljer spelaren för AI:n.
De hade ju även "glömt" den attributen i rökhandgranaterna och på ett antal byggnader.....

Får hoppas att de fixar detta nu, även om det inte är en showstopper för min del.

Edit: Ett flertal av skärmdumparna ovan är från en äldre version (oktober/november) av ArmA än de första två i första posten och de tre första i posten om artikeln, som ska vara från en betydligt mer aktuell version.

granQ

far se om vagorna ser snyggare ut "pa riktigt" jamfort med screensen..  men hoppas pa release snart, sa man kan kopa det nagra hundra lappar billigare har :)

Ser det som en ny resitance, visst det blev snyggare med resistance jamfort med OFP.. men det viktigaste var anda sma saker, pistolsloten, inte dumt, att kunna droppa magasin till en kompis som har ont om ammo, guld.. samt alla mojligheter for addons.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Jotte

1:a halvan av 2006 är det enda som är känt.