Träna upp kompetens innan seriösa sammanhang, LAN etc

Started by Mr Jim, January 12, 2006, 00:08:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Mupp: ett tips till dig och alla andra som känner att det är mycket att ta tag i, koncentrera dig på en uppgift. Tex A-G kör tränings mission med CCIP, CCRP och gå sen vidare till smartbombs. Om du tycker det är roligare med A-A så finns det även där bra tränings TE i falcon. På LANet så blir vi oftast så många att man kan dela upp oss i flighter med olika inriktningar.

Viktigt i Controls tränings tips
"Man slår på denna visning genom at trycka ââ,¬Âlistââ,¬Â, ââ,¬Â0ââ,¬Â, ââ,¬Â8ââ,¬Â, ââ,¬Â0ââ,¬Â och ââ,¬Âenterââ,¬Â på ICP:n."
Man får betydligt bättre SA med denna BE presentation. Ett annat knep är att snabbt skala upp HSI och på så sätt få BE presenterad grafiskt på MFD och svepa runt Cursorn för att hitta rätt position.

mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

QuoteOriginally posted by Bax

...Ett annat knep är att snabbt skala upp HSI och på så sätt få BE presenterad grafiskt på MFD och svepa runt Cursorn för att hitta rätt position.

mvh
bax

Det där är nog det bästa tipset jag har också. Ger mig mycket bättre SA än att kolla på radarns b-scope (som jag fortfarande har svårt att tyda). :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

QuoteOriginally posted by Andreas
Ett sätt jag brukar höja min låga SA in action med är att styra radarmarkören över TSDn för att på en höft se var jag är.

*host*
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Control87th

Apropå träning har jag fått tips från h.kan om vart man kan hitta de tidigare omnämnda träningsuppdragen/beskrivningarna:

http://www.mudspike.com/falcon.htm

Tack h.kan!
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Andreas

Sen finns även hans debriefingar från Operation Rolling fire. Sök på Rolling fire  SimHQs Falcon-forum.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO