Träna upp kompetens innan seriösa sammanhang, LAN etc

Started by Mr Jim, January 12, 2006, 00:08:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Hmm...

Var det bra/dåligt, kan alla Bullseye nu??? Lite feedback vore trevligt :-OO :)
Control
87th Stray Dogs VFW


Mupp

Feedback:

Fina bilder, fel stad, mycket bra beskrivning!

Men för mig då som väl tillhör bottenskiktet i Falconkompetens så är jag fullt upptagen med att försöka komma fram till vem som har ihjäl mig, så jag återkommer med följdfrågorna.

Phlerp

Mycket stilig tutorial och helt rätt stad.

Personligen har jag aldrig haft några svårigheter att förstå bullseye eller fördelarna med det. Det är väl snarare genomförandet som haltar hos mig. Min lilla hjärna behöver en halvtimme får att få till det spatiala om man inte utgår från att världen roterar runt mig själv (vilket den väl gör?). Desutom är jag urkass på brevityn och om jag äntligen kommer på vad det är jag vill säga brukar jag inte få fram det, åtminstone inte på ett korrekt sätt, och definitivt inte innan jag blivit nerskjuten. Men dessa båda problem kan ju förmodligen förklaras med brist på träning.

griffin

Jag tycker det var förklarande och informativt! Men jag är lite inne på Phlerps spår, tycker det är en sak att ha det framför sig och tom förstå det, en annan att faktiskt tillämpa det. Men jag jobbar på det!
snappahead

Andreas

#12
Håller med de två förgående talarna. I teorin går det alldeles utmärkt, men i stridens hetta är det kört.
Men guiden var välskriven! Tack!

Ett sätt jag brukar höja min låga SA in action med är att styra radarmarkören över TSDn för att på en höft se var jag är.
Sen skulle det säkert gå lättare att förstå bullseye om man antecknade var bullseye verkligen ligger på kartan...... :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

QuoteOriginally posted by ctrl


            Sådär.. en första version ligger ute. Lite feta fingrar här och var men jag orkar inte rätta stavfel.

http://web.telia.com/~u70210644/

En sista liten fundering vid sidan av, om det är lugnt i etern kan leaden i flighten översätta bullseye till klockslag/avstånd eller bäring/avstånd så blir det precis som om man flugit single-player utan att ha bullseye-rapportering påslagen. :D

Kul, i bild nummer 2 i tutorialen är flygplanet precis över Backamo flygfält strax söder om Lyckorna och Ljungskile där jag bott i en massa år. :) I somras flög jag ultralätt från Backamo och ut över Tjörn och Orust. Väldigt trevligt. :)

Bra skrivet ctrl. Hur bullseye fungerar vet jag, men jag sällar mig till Phlerps lilla skara som tycker att det är krångligt att hantera i praktiken. Gäller antagligen bara att träna, träna och åter träna för att det ska sitta.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mupp

Om man fortsätter den ursprungliga tanken, hur ska man egentligen lära sig det här? Som det är nu flyger jag mest runt och lallar. Igår gjorde jag nog 25 touch'n'gos på raken, det ger ju ingenting. Vad gäller flygningen så känns det ju kasst att försöka flyga formation med AI, jag fattar inte att dom fått bort skräpbuggarna när AI lyckas svänga 360 grader på 8 sekunder med bara 0.3 graders roll, är det så i alla versioner? Och när det gäller systemen så är det ju så jävla svårt att få nån överblick, klicka runt med muttan på måfå känns sådär. Jag vet, jag vet, manualen, men det blir mycket att skriva ut, läser jag innan har jag glömt allt tills det är dags. Vad ska prioriteras, AA eller AG? Jag har inte en enda gång lyckats hålla ögonen på en enda motståndare mer än kanske 5 sekunder (i det här spelet), så fort man måste kolla på vilken knapp man skulle trycka på så är karlsloken borta när man tittar tillbaka. Så AG känns lite närmare till hands, dessutom är det ju skojsigt med markradar.

Sparka mig i rätt riktning nån!

Control87th

Well...... Ja, det är mycket bra om du lär dig bullseye.

De flesta håller nog med mig om att det mest tillfredställande med att spela multiplayer är möjligheten att be om hjälp och få det eller att bli ombedd att hjälpa och sedan lyckas ge det.

Enda sättet att lyckas med detta är om vi kan beskriva för varandra, vart vi är och vart fi håller hus.

Skall man hårddra de så räcker det om lead i varje flight har koll på bullseye. Har de övriga i flighten bara lyckats lära sig att sina wingmens finns i HSD:n så finns det hopp :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW