News:

No significant change

Main Menu

Tips på bra filmer?

Started by Rivvern_, August 03, 2004, 01:57:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Ni som vet nårgra bra stridsflyg filmer får gärna tipsa om dem. Och då menar jag inte nån skit som Iron Eagle...

Top Gun gillar man ju. Lite mycket hollwood över det hela och det stämmer inte riktigt men mycket F-14 är det. :)

Tipsa mig!

Clark

Flight of the Intruder är rätt ok faktiskt, hyfsat realistiska flygscener. Jag gillar speciellt Iron Hand-uppdraget.

/C

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Andreas

#2
Firebirds... dom flyger apache- och kiowa-helikoptrar.
min lilla pärla finns också med, "skurken" flyger en md500md :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Obizzz

Aces High gillar jag men den kan nog vara klurig att få tag på, gammal WWI-film från slutet av 70 talet.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Rivvern_

Mm... jag ska spana lite på nätet.. (dc++)

Tipsa mer! Jättebra!

Mikke_EAF331

Jag hittade Aces High i en sån där budgetlåda med DVD för 99:- eller nåt liknande. Är väl inte den bästa film jag sett, men sevärd ändå.
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Clark

QuoteOriginally posted by Andreas


            Firebirds... dom flyger apache- och kiowa-helikoptrar.
min lilla pärla finns också med, "skurken" flyger en md500md :D

Dessutom förekommer det två stycken Draken faktiskt. De representerar fiendeplan som tydligen används av knarkkartellen i Colombia.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

F16_Filur

Minns den nu, är med Malcolm McDowell! Han talar mycket om "punishing the huns", också är där någon cynisk "veteran" vid flygbasen som inte är så snäll mot nykomlingar.

Annars finns klart "Gula divisionen"!