News:

No significant change

Main Menu

Tips på bra filmer?

Started by Rivvern_, August 03, 2004, 01:57:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

BEQ

Det skulle stå "om man har hört", men det kanske ni fattade.

Orkar inte berätta nu. Det är för mycket. ;)

F16_Filur

Berätta ändå! Fast du inte orkar :) .

Och syftade du på Röda eller Första med "samma story" ?

:D

Lupson

Apropå älskar, älskar inte är det som sagt några rätt skapliga Viggenscener i den, speciellt nedsättningen med full reverseringen på vägbas var fin. En sak som jag tänkte på när jag såg flygscenerna härom veckan är att de är bra, men ser faktiskt ut att vara körda lite i snabbfart. I övrigt håller jag inte med BEQ om att filmen i övrigt skulle vara så värdelös, visst är den klichéfylld på sina ställen, men speciellt usel tycker jag inte den är.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Phlerp

Dags att väcka liv i den här gamla tråden. Hittade följande samling med flygfilmer.
http://faculty.dwc.edu/Nicosia/apcm_list_of_aviation_movies.htm
Bra att ha när man behöver inspiration för vad man ska se på en varm sommarkväll när det är speluppehåll i fotbollsVM.

Rivvern_

Nice.... Men fan.. Bara gamla rullar..  

Phlerp

Vad förväntade du dig? Det är ju inte riktigt så att det gjorts hundratals flygfilmer i år eller ens förra året. Det fanns iaf en film från 2006 i den listan.

Själv skulle jag bra gärna villja få tag på Hughes "Hell's Angels" från 1930. En av historiens dyraste filmer om man räknar in inflation och sånt.

Swede

Ja jo jag tycker 99.9% alla "flyg filmer" är skräp...
Har dock inte sett de Svenska Gula Div etc som nämnts tidigare.

En av de bättre som jag sett är dock "Rätta virket" som håller sig någolunda mot sanningen.

En av de värre var nog... öh hmm glömt namnet på den ( så bra var den ), men de hade en RB75 målad som en EWS kapsel... det tog priset.

Har för mig att de också hade med den målade RB75 till Nolia mässan i Piteå samma år som filmen släpptes.... Vad den nu hette?

Subroc

Swede: är inte det Hotet du menar, när huvudpersonen ska sabotera flygningen?

Gula divisionen finns nu förövrig ute på DVD. massa härliga scener med J29.