Rykten om addon "bekräftade"?

Started by Mr Jim, July 09, 2004, 17:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

F16_Filur

Jag såg filmen om J29 restaureringen, det var en gammal förare på typen som skulle flyga uppvisningarna. Han fick dock någon skada under filmningen och en annan kille fick hastigt skolas in på den för att genomföra en uppvisning. Verkar som om J29 underhålls av en slags kamratförening, men de övriga planen av Flygvapnet?

BEQ

Ja, det stämmer ang J 29. 32 och 35 och någon 28 sköts av Flygvapnets veteranflygdivision. Sedan finns det ytterligare några 34 och 28 "privat"/civilt.

Phlerp

34:orna har jag för mig är importerade från Schweiz, och ska tydligen inte vara samma modell som flög i flygvapnet.

Magnus

#43
Våran enda Tunnan (J-29) flygs av en gammal pensionerad SAS-pilot faktiskt som antagligen flög tunnan någon gång när vi alla simmade omkring ovetandes om världen i pappas.. ja ni hajjar.

J-32 flygs av Affe allas våran Flygpsykolog, den yngsta inskolade på A32.

J-35 flygs av Malte, allas våran solbrända, colgate-leende fd. flygskoledivisionschef.

BEQ

Affe a.k.a Mr Astronauterna, a.k.a Mr Selection Board :D

Höll på att skriva någonting om Malte också, men det passade sig inte riktigt... ;)

F16_Filur

Kul att veta (ingen ironi)  :) !

Han kanske flög Tunnan när vi andra också flög Tunnan - i ett tidigare liv. Fanns ju många som omkom då, och vad passar bättre än att vi alla återförenas via virtuella upplevelser :D.