Rykten om addon "bekräftade"?

Started by Mr Jim, July 09, 2004, 17:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

.... som det oftast tar 5 min att fundera ut vad fan de visar... ;)

Magnus

#33
Håller med BEQ och dessutom varför skulle jag vilja veta beroende på last hur snabbt flygplanet accelererar vid olika farter och höjder..

Magnus

jo jag gissade det.

*försökte vara ironisk*

BEQ

Aaaah, generation Killing! Den ironiska generationen! :D

F16_Filur

Det är inte så att du gärna skulle ha flugit JA37 fram till dess pensionering och sen skolats in på JAS39 ? :D

Undrar hur snacket går bland er flygare, är det J35 följt av JA37 som står högst i kurs eller? En sista chans att få flyga de "riktiga grejerna" på allvar. Har en förnämlig film om Draken på F10 och en av de sista piloterna på den uttryckte det faktiskt just så.

Nåja, om du (och många andra) fick din vilja igenom vad gäller LO så kunde även vi svenskar utföra lite attack/invasions -företag mot Ryssland. Ta dem på sängen, sätta oss i respekt inför omvärlden som stormakt igen... Putin kunde få bli landshövding nånstans, eller försvarsminister.

QuoteOriginally posted by BEQ


            Damn, ska det vara så svårt att ge mig en karta över Östersjön och JA och AJ 37? :(

Sen kan de gärna få fixa att min bromsar på pedalerna går att mappa. De verkar ju ha glömt bromsaxeln i settings.

BEQ

Tanken var att min kull skulle skola in på JA 37 för gå över till JAS 39 senare. Så blev det inte utan vi byttes med kullen ovanför oss som då hamnade på 37 istället och vi på 39. Det är tråkigt att ha missat 37-epoken helt, men med dagens försvarspolitiska läge känns det rätt bra att redan ha en 39-inskolning. Kön är ganska lång för omskolning, 37-systemet fasas ut och flottiljer ska läggas ner. Då är framtiden lite mer oviss som JA 37-förare.

Vilket flygplan man hävdar som häftigast är självklart beroende på vilket man flyger ;)  Jag skulle gärna ha provat på Lansen. Men, pratar man med gamla drakriddare som nu flyger 39, talar de ju fortfarande lyriskt om den, medan alla andra skakar på huvudet och tycker att de är lätt gaggiga. :)

Framförallt skulle man ju kunna visa hur fint JA-systemet i kombination med STRIL 60 var. :)

F16_Filur

Aha...

Tänk om samma gäng sitter här och gaggar om en sådär 50 år när vi är 80-90, då har nog sekretessen lyfts och du kan berätta alla detaljer om JA systemet/stril 60 för oss :D

Och operation "big red" kommer att lyftas fram i ljuset.... :)

Hoppas ett par ex av Draken och Viggen (även J29, J32) kommer att hållas flygande länge till. Måste väl bli generationsbyte på deras uppvisningsförare emellanåt? Vem bestämmer vilka som får bli det, och vilka meriter går de på?

BEQ

Än så länge är det en 32-förare, resp 35-förare på de flygplanen. Vampire och Hunter flygs av 35/37/39 förare. J 29 vet jag faktiskt inte.