News:

No significant change

Main Menu

TS servern...

Started by Dubble0zero, October 22, 2003, 16:37:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dubble0zero

Jag tänkte bara fråga om någon här har nåt emot att man som medlem i NOSIG använder TS servern (någon av de) även med annat folk som inte är medlemmar...
(även om man spelar andra spel)

Jag kan inte tänka mig att det ska vara nåt problem med det, men eftersom att det är bättre att folk säger ifrån än att det blir nån form av bråk så tyckte jag att det var bäst att fråga... :)
...000... =)

Weas

Jag tycker det är ok, men den som kör servern måste säga sitt, vem är det?
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Phlerp

Det är vi i Gbg som gör det och det är helt ok... så länge det håller sig på en vettig nivå. Om den sedan ständigt blir full med folk vi inte känner till överhuvudtaget så är det bara för oss att byta lösen.

Dubble0zero

Jojo, fullt ska det inte bli...
Jag hade inte tänkt att låta folk vara där om inte jag är med... ;)

Men, så bra... då vet jag.. :)
...000... =)

Horizon

Problemet är det att om man lämnar ut IP och lösen till okända, så tenderar det att sitta folk på servern när vi andra vill använda den. Men är de bara införstådda med att de snällt får lämna plats för oss andra när vi kommer (eller vara med oss och lira), så ser jag inga problem alls.

Men det är ju Phlerp, Fluff och Baloo som har sista ordet såklart! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

Vi räknar med att ni använder den med viss diskretion och att ni inte ger ut lösen och IP till vilka bappar som helst. Som Horisonten sa, så länge de är med på att de kan bli utkastade när Nosiggare vill använda servern (om de inte är där tillsammans med nosiggare) så är det ju ok. Annars är det ganska enkelt att kasta ut dem :D

Horizon

Visst är det skönt att sitta på makten och få spela lite gud ibland, Phlerp? :D

Minns min tid som admin på en CS-server. Ahh, det var tider det. Dummade sig någon (hade ihjäl admin) så var det bara att köra en kick på några minuter... hehe...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

#7
He he... För att inte tala om tyskfiltret. Om någon skrev något på tyska blev dom automatiskt utsparkade :D :D
Det var tider det. Nu för tiden finns det ju nästan folk som spelar CS som inte ens var födda när första versionen släpptes :D Håller man på att bli gammal?