News:

No significant change

Main Menu

TS servern...

Started by Dubble0zero, October 22, 2003, 16:37:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Horizon

Gammal? Jag känner mig som en dinosaurie jämfört med de små pubertala, finniga trettonåringar som sitter och ger mig HS efter HS... :-(

Man skriker FUSK! så fort någon lyckas ha ihjäl en, för det ska de ju inte lyckas med... eller? När man sedan inser man att de faktiskt inte fuskar, avinstallerar man spelet och börjar sänka ryssar i FB istället. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mikke_EAF331

QuoteMan skriker FUSK! så fort någon lyckas ha ihjäl en, för det ska de ju inte lyckas med... eller? När man sedan inser man att de faktiskt inte fuskar, avinstallerar man spelet och börjar sänka ryssar i FB istället.
Och så kommer du sen istället hit och klagar på att AI eller AAA skjuter ner dig. :p
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Horizon

Hrmpf... men där är jag _säker_ på att de fuskar... :)

Weas

Horribelt (som i horisonten) sänka ryssar??? :-o

Nu har du väl hamnat på fel sida mållinjen??? Finns det fler som flyger tyskt???
:-OO
Nordic Simulator Group
www.nosig.se

Horizon

Låter hemskt, men hellre Guderian än Stalin. Faktiskt. ;)

Dubble0zero

Hmm, jaja...
Det spelar ingen roll för mig, jag har laddat hem server programvaran själv, så vi använder det istället...

Men det var ju synd om vi är fler i NOSIG som vill spela, det kanske borde ändras eller?
...000... =)

Fluff

Hmm är ni säkra på att det är satt till åtta? Enligt inifilen är maxantalet satt till 32 och jag kunde inte hitta nånstans i klienten sär serverns max framgick. Det är ju lite jobbigt att testa detta själv av naturliga skäl så om någon har bättre koll på detta än jag så är jag tacksam för tips. Det är alltså inte någon medveten policy från vår sida att maximera antalet anslutningar till åtta.

/fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

Fluff

Eller menar ni i defragkanalen? Där ar/var begränsningen satt till åtta bappar. Vi trodde nog inte att det skulle vara fler som defraggade samtidigt :). Antar att vi skulle tänkt på att det var Nosig-gänget det handlade om :D

/fluff
Odi profanum vulgus, et arceo