Nya Armed Assualt skärmdumpar

Started by Jotte, February 09, 2006, 06:47:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte


Rivvern_


Horizon

Ja det ska bli roligt att testa. Längesedan man spelade OFP i ett bra co-op mission. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dubble0zero

*torkar dräggel ifrån golvet*
Ja,den vill vi ha...

Men Horizon, det är väl bara att säga till nån kväll, även om vi mest kör CTI just nu så betyder inte det att man inte kan variera sig... ;)
...000... =)

Slammer87th

Efter att ha kikat på Bohemias hemsida så "hamnade" jag på något som såg mnist sagt läckert ut - VBS 1 Virtual Battlespace - bortsett från att prislappen gör att det känns mindre accessbart för många av oss vanliga simulatorfreak - är det någon som har testat det? Det ser ju riktigt bra ut och med de kunderna så är det antagligen inte BF2-stuk på realismen!

/slammer

Dubble0zero

Jag har inte testat det, men borsett ifrån att det är andra modeller och texturer så är det inte mycket som skilljer VBS1 ifrån OFP...
Realismen har jag inte hört nått speciellt om, så jag antar att den är lika som i OFP...

De skillnader jag har hört talas om är att det är bättre "collision detection", man kan alltså inte springa igenom staket och dyligt längre...
De har även fixat så att man kan gå runt på fordon som rör sig utan en massa scriptande om jag inte kommer ihåg fel...

Sen är det säkert endel andra små skillnader, men det får nån som äger/har testat uttala sig om...
...000... =)

Jotte

Jag har haft VBS 1 tidigare (har sålt det för ca 1 år sedan). Grundmotorn är samma som i OFP med några ytterliggare skriptkommandon och lite andra tweaks. Det som skiljer mest är 3d modeller och texturer. De som specialgjorts för VBS1 är klart bättre än allt som communityn gjort till ofp. Skärmdumpar gör dem ofta inte rättvisa jämnfört med skillnaden som blir inne i spelet. Dock innehåller VBS1 fortfarande en hel del grejer från orginal ofp, vilket gör att det är lite ojämnt i sitt utseende, minst sagt. Några av de tidigaste VBS1 modulerna är lite lägre kvalitet på men tex ADF2 och USARMY1 är löjligt snygga.

Prislappen är ju ett hinder, speciellt som man måste skaffa minst 3-4 moduler, förutom Core, för att ha någonsomhelst glädje av VBS 1. Då landar man på en 3-4000 sek. Ungefär som en Cougar...;)  Många uppdrag som görs av de privat användarna använder ofta 3-4 moduler, och inte sällan ännu fler.

Modulerna som gör att man kan röra sig på fordon och ha flera skyttar på desamma är inte släppta till VBS 1 ännu.

Vad gäller realism så är VBS 1 likvärdigt med ofp, på gott och ont. Det finns vissa moduler under utveckling för att höja detta men det innebär ju att man får punga ut med ytterligare stålar för att få tillgång till det för config.bin filen som man kan tweaka i ofp är järnhårt krypterad i VBS1.

Armed Assualt har en vidareutveckling av OFP's motor, bla har den stream på landskapet så att man kan ha större "öar" med fler objekt på, utan att för den delen prestandan blir lidande i motsvarande grad som ofp hade blivit om man gjort öarna 4 gånger större.

KeyCat

Sweet :D

Hoppas bara det inte dröjer till jul 2006 innan vi har Armed Assault på våra HD's...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<