News:

No significant change

Main Menu

Swedish Forces Pack

Started by Shar, November 10, 2002, 19:53:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lupson

Som gammal Amfibiesoldat kanske jag kan hjälpa till med att scanna in lite kort på vår utrustning ifall jag har några vettiga bilder i arkivet. Jag låg inne 98 så jag antar att jag kan svara för de flesta frågor ang. materiel och sånt.

Mvh Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Shar

Horizon, SledgeHammer, Lupson:

Jag skulle uppskatta så mycket info/bilder ni har om utrustning, speciellt sådan som "urskiljer" en amfibiesoldat från övriga, vill gärna att man kan se skillnad på Amfibie resp. T.ex. Skyttesoldater ingame, en rygga vore det bästa kanske?

Har en fråga, '90 hjälmen är självklart det de bär, men vad skulle de annars kunna tänkas ha på skallen? Basker är ett alternativ, men tror inte att de skulle bäras i regelrätt strid. Men vill folk ha basker kan jag göra det.

Har även börjat lite smått att pilla på en Tksp 12.7 - Nu ere bara Strb90H som fattas, den verkar dock jobbig att både modellera samt skinna. Men skulle gärna vilja göra en, ritningar till Strb90H, framifrån, sidan, uppifrån, bakifrån - Behövs.

Tackar på förhand :)
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

Horizon

Ja, Olles bror på skallen eller en mörkgrön basker på Amfibiesoldaten.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Har du någon e-mail dit man kan skicka material Shar?

Shar

Duktigt av mig att glömma mailen... :D

shar@loadmail.com

Tacksam för det material som droppar in.
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.

Lupson

Ska kika på vad jag har i bildväg och sedan missbruka farsans scanner..

På huvudet hade vi så vitt jag minns aldrig baskern vid tillämpade övningar, antingen fältmössa M/59 (tror dom har den hemskt fula M/90 nu) eller "Olles bror" i form av ett ihoprullat hjälmunderlag. Skall du särskilja en amfibiesoldat i Normalutrustning mha packning görs det enkelt. Vi hade nästan alltid våra "NU-säckar", dvs de två löstagbara sidofacken från Berghausen, på ryggen vid rörelsen. På den ena NU-säcken var oftast tältdelen ihoprullad och fäst. Det klarnar nog när jag skickar ngn bild på det hela.

F.ö. hade vi Ksp-90 och inte Ksp-58 när jag låg inne (Låg på amfibiekompaniet). Dock hade skärgårdsskytte (sedemera Amfibieskytte tror jag) Ksp-58 så det kanske dom fortfarande kör på.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X