Samåkning till Helsingborg.

Started by Weas, February 28, 2002, 23:15:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Quote

:-G

Vart bär detta hän??? ;)

Vad det gäller trettisjuan på Hässlö så var det här en av mina favoritställningar... ;)

    /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Weas

du som är flygingengör och allt borde väl veta att man skall sitta I, alltså _under_ plastkåpan och inte ovanpå!

Tsk tsk tsk, dessa ingengörer har ju _ingen_ verklighetsförankning;)
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Mr Jim

Ser ut som ett avgasrör där uppe längst bak ;)

Nån annan än jag som får flashbacks från en underbar Stanley Kubrick film? ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

ft

QuoteOrginally posted by Mr Jim

            Ser ut som ett avgasrör där uppe längst bak ;)

Jag har för mig att de är bränslefilter. Överdimensionerade? Njae, när bränslepumparna på en trettisjua går med full effekt motsvarar det 200 hästkrafter - som bara pumpar soppa!

Annars är det som jag mäckar med i bilden trettisjuans ECS, Environment Control System, som håller pilötterna varma eller kalla efter behag (de är som bekant ett känsligt släkte), elektroniken kall och trycksätter cockpit. En kylturbin och en härva av massa rör som jag snabbt konstaterade att det är ett elände att komma åt något som helst i! Och jag skulle ändå inte ha dän något utan bara rota runt...

Mvh,
/ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

loke

Nåja, jag tror inte att det skall bli några problem med musiken. Själv har jag mycket som passar många. Utom möjligtvis de som bara lyssnar på kommersiell radio-musik. :-)

Jotte

ft,
Har du den "specialla" körstilen som 90% av alla Golf förare har? :)
Styrandes med höger arm, hängande innåt mitten i bilen så man ser huvudet nästan mittemellan förar och passargerarsätet.
Bara en liten observation jag gjort av Golfförare. :p :)

Horizon

Intressant är också att denna typ av förare normalt befinner sig i åldern runt 18-25 år... :)

Loke:>> Bevare oss väl för reklamradiomusik! Jag minns den hemska tiden när jag jobbade på Volvo och det enda arbetskamraterna ville lyssna på var Mix Megapol (usch, det gjorde ont i fingrarna när jag skrev det...).

AARRGHH !!

Jag sa upp mig när jag inte stod ut längre... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

QuoteOrginally posted by Jotte

            ft,
Har du den "specialla" körstilen som 90% av alla Golf förare har? :)
Styrandes med höger arm, hängande innåt mitten i bilen så man ser huvudet nästan mittemellan förar och passargerarsätet.
Bara en liten observation jag gjort av Golfförare. :p :)

Nääääe... efter att Weas hade åsikter om var man skall köra Viggen ifrån så har jag börjat fundera på om detsamma kanske gäller för Golf... får nog byta körstil lite. Det blir nog lättare att höra stereon också! ;)

Allvarligt, kommer inte på någon orsak till att sitta så i en Golf. Utom vid rödljusen då man har absolut noll sikt uppåt ljusen till utan att leka ormmänniska!

Mvh,
/ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus