News:

No significant change

Main Menu

Någon som vet eller kan!

Started by roboto, February 11, 2002, 20:46:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

Eftersom jag sysslat med datorer som hobby sen... ptja, så länge jag kan minnas... -84 -85? och även jobbat inom branchen ett antal år som tekniker och SysAdm så har man ju provat sig fram genom märkena och fått en viss känsla för saker och ting.
Min känsla är att:
Ska man ha en server som ska stå och tugga och gå så finns inget stabilare än TYAN moderkort.
Vill man ha stabilitet och kunna överklocka köp ASUS.
Vill man kunna överklocka och ha full koll på alla inställningar köp ABit (Brukar även vara nån krona billigare).

Ett annat tips är att inte lita på rewievs då de alltid är subjektiva, letar man en stund så hittar man nästan alltid en som passar in på vad man själlv tror om produkten. Däremot är det ju alltid nyttigt att prata med folk som äger och använder saken i fråga.
Mvh  - Stefan -


Mr Jim

Mmmm TYAN moderkort. Finare och dyrare grejer får man leta efter. Mina barndomsvänner som har turen att få leka med dessa skönheter på sitt spelföretag älskar dessa. Speciellt med flera processorer. Men för oss fattiga satar kan man ju alltid drömma :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -


Jotte

Du oljudet... det [glow tcolor=red, fcolor=black, size=3, strength=4]HÄR[/glow] är en riktigt gammal tråd :p :D

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ft


Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

SledgeHammer

Hallå... har ni gått och grävt ner er eller? =)
Mvh  - Stefan -