News:

No significant change

Main Menu

Skärmisar från min 3D-motor

Started by Lupson, October 09, 2002, 00:32:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Lupson

Funktionella språk ja...har faktiskt programmerat lite Haskell som ett moment i en kurs jag gick för något år sen. Vi skulle lösa något problem som handlade om något kinesiskt torn eller vad det nu var. Tyckte som uber-imperativ programmerare att det var ganska svårt med Haskell. Har även kodat lite labbar i Prolog. Nu tillhör ju inte Prolog de funktionella språken men det ligger kanske lite närmare dem än de imperativa. Ganska kul när man förstår lite och att det faktiskt finns möjligheter att utföra en del bevis etc. på ett ganska enkelt sätt.

För övrigt var det FRAPS jag körde ja, kanske betraktas som lamt att inte ha en inbyggd fps-räknare men jag har inte prioriterat den biten än..

Nu ska jag pröva skärgårdsidén!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

griffin

En simulator för svenska flottan låter det! Jaga ubåtar och köra omkring i kustkorvetter och stridsbåt 90 och annat skoj! :D Lycka till!
snappahead

SledgeHammer

Ge mig RBS-17 och en belysargrupp så blir det MEgA C00Lt =)
Mvh  - Stefan -

TrakDah

Den enklaste simmen man kan göra måste väl vara en 80-tals ubåtsjakt? Ha mkt begränsade resurser (en helikopter och en patrullbåt) och inga mptståndare i en 3D-värld stor som ett frimärke (enligt den svenska devisen "vi har ringat in honom och har honom snart vid ytan")  

>;-)

/TD

ft

TrakDah,
det går inte. Skall en sådan simulator göras så kräver Mp ministerposter för att tillåta denna hejdlösa minkförföljelse... ;)

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

Har slängt upp 4 nya shottar med olika sätt att modellera havet. Vilken tycker ni är snyggast? Jag gillar inte någon av dem egentligen, lyckas inte få till ordentlig blending mellan havsbotten och havet...

http://w3.adb.gu.se/~s99luppe/openGL/screenshots
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".

ft

Den sista, icke-transparenta, ser helt klart mest ut som svenskt vatten från ovan. Den första är nog närmast medelhavsvatten vad nu sånt skulle ha att göra i en Seriös Simulering av en Del av Världen som Vi Bryr Oss Om. :D

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

ft: Vi snackar snarare koreansk vatten, texturen är stulen från F4!
Mvh Lupson - kortklippt.