nån som sitter på Viggen info?

Started by Obizzz, September 24, 2002, 14:44:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

Ok nu har snälla Jotteman skickat mig lite treplansskisser på JA37, AJ37 och SF37 och nu är min fråga till er: ska jag modellera en JA37 eller en AJ37? och varför ska jag göra just den varianten?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Fozz

Jag skulle modellerat den versionen som du får mest och bäst referensmaterial på.
Och dom är väl stortsett väldigt lika så om du skulle vilja ändra dig senare, eller bygga båda 2 så är det väl hyffsat lätt att göra ändringarna.
Nu vet jag förstås inte vilka skillnader det är mellan versionerna, men det lär väl inte vara så mycket som skiljer dom åt rent konstruktionsmässigt.
Alla generaliserar...

Horizon

Jag vill se en AJ37 eftersom det är mycket roligare med markattack än att fjutta iväg missiler mot andra flygplan... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Hör på den som är råanhängare av alla Jänkarnas senast "fegis" vapen av typ JDAM och annat. :) :p
Sorry Erik, du bara la upp dig för den. :)

Föredrar själv markattack också. Inget är som att flyga genom en flod av akan och missil/raket eld. :D

Fozz

Jag har inget emot markattack heller.
Men jag kom på mig själv när jag läste Vipers in the storm att jag satt och drömde om hur F15 piloterna hade det när dom jagade flyende Mig's medan Keith berättade om sina markattacker.
Så jag är väl en "jaktpilot" i själen. :)
Alla generaliserar...

Horizon

Nä nu jevl... Jotte, en styck felriktad AIM på väg åt ditt håll vid nästa coop (om du vågar ställa upp såklart... :D ).
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Jaså?!?, du skickar en AOL Instant Messenger på mig? Det är att hålla sig till jänkarnas "fegis" vapen hör jag :p :)

Obizzz

det får bli en JA37 mest pga att jag har bäst referensmaterial till den och som Fozz säger lär det inte vara alltför klurigt att göra om den till en AJ37 sedan...

bild på det påbörjade arbetet:
http://w1.486.telia.com/~u48603581/JA37_Viggen/1.jpg

har nu kommit så långt på flygkroppen att man sitter o finjusterar (tråkigt) sådant som knappt syns men som ändå måste vara rätt
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst